کرسی آزاد اندیشی در مسجد امام سجاد(ع) بندر آستارا برگزار شد

پس از سال‌ها در مساجد آستارا، اولین نشست نهضت روشنگری و کرسی آزاداندیشی در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، پس از سال‌ها در مساجد آستارا، اولین نهضت روشنگری و کرسی آزاد اندیشی با موضوع«طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» با حضور موافقان، مخالفان و منتقدان این طرح و پاسخ به شبهات توسط امیر سلیمان‌نژاد، مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه و با حضور پرشور نوجوانان، جوانان و شهروندان در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد.

 

«امیر سلیمان‌نژاد» در این نشست با بیان‌اینکه مسئولیت‌پذیری، شاخصه بلوغ است، افزود: انسان مسئول به قانونمندی باور دارد.

 

مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه آستارا با اشاره به اینکه فضای مجازی، فضای زیست عمومی است و اگر قانونمند باشد فرصت بی‌نظیر است، تصریح‌کرد: اگر این فضا قانونمند نباشد تبدیل به تهدید می شود.

 

وی گفت: این واقعیت را حتی لیبرال‌ترین کشورها پذیرفته‌اند؛ اما اینجا در کشور ما با اغراض متفاوت، انکار می‌کنند.

 

سلیمان‌نژاد، فضای مجازی را شاهراه بزرگ ارتباطاتی دانست و خاطرنشان‌کرد: هیچ شاهراه پر ترددی را نمی‌توان سراغ گرفت که بی ضابطه و بدون تامین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد، هر شاهراهی که برای تسهیل تردد ساخته می‌شود، ضمنا دارای محدودیت‌های عقلانی برای تامین سلامت استفاده کنندگان است.

 

مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه می‌توان مفاد«طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» را مستندا نقد و بررسی کرد و خواستار تغییراتی در آن شد، اظهاکرد: اما این که به بهانه یک طرح، علیه اصل ضرورت «قانونمند سازی فضای مجازی» هوچیگری و شانتاژ کرد، هیچ نسبتی با بلوغ شخصیتی ندارد و دعوت به زندگی جنگلی و بدوی -ماقبل مدنیت- با همه آسیب‌ها و خسارت‌های آن است.

 

گفتنی است، این نشست به همت گروه جهادی و پایگاه مقاومت بسیج شهید غلامرضا مورخی حوزه شهری سپاه ناحیه آستارا، سمن بنیاد فرهنگ ایثار آستارا و کانون فرهنگی هنری نورالمهدی(عج) مسجد امام سجاد(ع) آستارا در راستای برنامه‌های قرارگاه مسجدمحوری و محله اسلامی برگزار شد.

کد خبر 1160118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha