۴۰ هزار گردشگر از خدمات پایگاه‌های ایمنی و سلامت گیلان بهره مند شدند

غلامی از بهره‌مندی ۴۰ هزار گردشگر نوروزی از خدمات پایگاه‌های ایمنی و سلامت در ورودی شهرستان‌های گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «سیاوش غلامی» امروز(پنجشنبه، ۴ فروردین) در جریان بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان‌اینکه در طرح نوروزی ۴۰ پایگاه ثابت و شعبه امداد، ایمنی و سلامت در این طرح مشارکت دارند، افزود: در طرح امداد و نجات جاده‌ای ۲۵۰ ماموریت انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب این ماموریت‌ها  امدادگران به ۷۵۰ گردشگر خدمات امداد و نجات ارائه داده‌اند، تصریح‌کرد: ارائه خدمات امداد و نجات به گردشگران نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

غلامی با بیان‌اینکه در همین مدت ۴۰ هزار گردشگر نوروزی از خدمات پایگاه‌های ایمنی و سلامت در ورودی شهرستان‌های گیلان بهره مند شدند، گفت: در پایگاه‌های ایمنی و سلامت خدمات مختلفی در قالب فضای دوستدار کودک، خیمه نماز، طرح بهرفت( بهبود رفتارهای ترافیکی) و توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا به گردشگران نوروزی ارائه می‌شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از مسافران خواست به دلیل شرایط نامساعد جوی در مسیرهای کوهستانی از زنجیرچرخ استفاده کرده و مواد مواد غذایی با ماندگاری بالا همچون خرما به همراه داشته باشند.

 

وی به کوهستانی بودن گردنه حیران در محور مواصلاتی آستارا – اردبیل اشاره کرد و افزود: نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر برای اسکان و تغذیه افراد در راه مانده و امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده‌ای آماده باش هستند.

 

غلامی خاطرنشان‌کرد: ۲ دستگاه آمبولانس و خودرو ست در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر آماده خدمات‌رسانی به هموطنان و مسافرین نوروزی است.

کد خبر 1160203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha