گشاده‌رویی و برخورد مهربانانه در توسعه فرهنگ خمس موثر است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نسب گفت: گشاده‌رویی و برخورد مهربانانه در توسعه فرهنگ خمس موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین « سید محمدرضا موسوی‌نسب » در کارگاه تخصصی خمس استان هرمزگان که در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نوع برخورد و مهربانی در جذب افراد به پرداخت خمس، اظهار کرد: نوع شغل و فعالیت فرد در محاسبه خمس موثر است و باید به تمام موارد به صورت دقیق توجه شود تا خدای ناکرده میزان خمس پرداختی کمتر یا بیشتر از قاعده خمس نشود.

 

وی با ذکر این نکته که تعیین حساب سال اختیاری نیست، عنوان کرد: اولین حقوق و اولین درآمد کسب به عنوان اولین سال خمسی تعیین می‌شود که از سال آینده خمس آن محاسبه می‌شود.

 

مدیر وجوهات شرعی دفتر مقام معظم رهبری افزود: باید بررسی شود که از درآمدها، چه میزان باقی مانده است و چه میزان هزینه شده است. از میزان درآمدی که وجود دارد و هزینه نشده است، خمس دریافت خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نسب بیان کرد: خرید لوازم مرتبط با شغل و مواردی که مرتبط با زندگی شخصی محسوب نمی‌شود، شامل پرداخت خمس خواهد شد و در تعیین خمس محاسبه می‌شود.

 

وی با ذکر این نکته که گشاده‌رویی و برخورد مهربانانه در توسعه فرهنگ خمس موثر است، ابراز امیدواری کرد که با گشاده‌رویی و تبیین معارف، گام بزرگی در راستای ترویج فرهنگ خمس در جامعه برداشته شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1160284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha