مسجد تراز انقلاب و اسلام باید تمدن ساز و جامعه پرداز باشد

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: مسجد تراز انقلاب و اسلام باید مسجدی تمدن ساز، جامعه پرداز و در راستای تحقق آرمان های انقلاب و اسلام باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ فروردین ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق تقوا مراقبت و صرف عمر گرانبهای هر شخصی است پس باید قدر تک تک لحظات عمرمان را بدانیم که در چه اموری صرف می شود.
 
امام جمعه زهکلوت بیان کرد: در کار خیر شتاب کنید بعضی ها امروز سرعت در کار خیر را با عجله اشتباه گرفتند.
 
وی افزود: گاهی عجله در فکر و اندیشه انسان شکل می گیرد گاهی عجله در گفتار ما و گاهی عجله و شتاب در تصمیم گیری نهایی است و نتیجه همه این عجله ها جز خسران و زیان برای انسان چیزی نخواهد داشت اما امروز در بسیاری از تکنولوژی ها اگر عجله نباشد موجب عقب ماندگی جامعه می شود.
 
حجت الاسلام صادقی ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد، خاطرنشان کرد: مسجد تراز انقلاب و اسلام باید مسجد تمدن ساز، جامعه پردازو در راستای تحقق آرمان های انقلاب و اسلام باشد پس به این بهانه که باید مساجد را از غربت در بیاوریم.
 
خطیب جمعه زهکلوت با یادآوری عزل قائم مقام امام توسط امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در زمان ائمه اطهار (ع) کسانی بالاتر از یاران امام و رهبری بودند اما در صفوف دشمن قرار گرفتند و چرایی این اتفاق این بود که مرحوم منتظری خود محور بوده و از استقلال سیاسی و اجتماعی برخوردار نبود.
 
وی با اشاره به سالگرد حمله عربستان به مردم مظلوم یمن، بیان کرد: ۸ سال است عربستان با کمک جبهه های عربی، عبری و غربی موفق به شکست یمن نشده اند مردم یمن در ۸ سال گذشته در سخت ترین شرایط توانستند استقلال خود را حفظ کنند.
 
حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: انصارالله یمن اکنون به عنوان یک نیروی قدرتمند منطقه ای شناخته می شود.
 
امام جمعه زهکلوت در خاتمه ضمن درخواست از مسئولین شهر و شورای اسلامی شهر، عنوان کرد: زیبنده این شهر انقلابی نیست که شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی است و با یک بانک کشاورزی که خدمت رسانی نامطلوب به مردم داشته باشد که مجبور باشند به دلیل یک کار کوچک باید ۷۰ کیلومتر طی مسافت کنند از بخشدار، فرماندار، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و مسئولین بالا دست هم انتظار داریم به جازموریانی که گوشه گوشه آن مشکل است و به زیر ساخت های شهری توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر 1160360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha