مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی است

پهلوان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۳۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، گفت:مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد پهلوان» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی است، اظهارداشت:در حال حاضر کاشمر، کوهسرخ و نیشابور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

رئیس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد افزود:همچنین شهرهای بردسکن،بینالود،تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خلیل آباد، خواف، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، سرخس، صالح آباد، فریمان، قوچان، کلات،گناباد، مشهد و مه کلات در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر استان در شرایط قرمز و آبی قرار ندارد.

 

وی تصریح کرد:در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۳۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

 

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

 

رئیس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد اظهارداشت: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۹۰ بیمار واست که سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۶۷ نفر می باشد.

 

پهلوان گفت:در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و براساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال،افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته ۶۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

کد خبر 1160535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha