تردد وسایل نقلیه در جاده‌های لرستان ۴۵درصد افزایش داشته است

شرفی، از افزایش ۴۵ درصدی تردد در جاده‌های لرستان خبر داد و گفت: این آمار از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «عباس شرفی»، امروز(6فروردین)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تردد پنج میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۴۶ دستگاه وسیله نقلیه در محورهای استان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۱۰ وسیله نقلیه ۴۵ درصد افزایش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه متوسط روزانه تردد در طرح نوروزی ۴۷۸ هزار وسیله نقلیه بوده است، ادامه داد: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۲.۵ درصد است، محور سه راهی چالانچولان - خرم آباد با ۲۶۶ هزار و ۵۲۵ ترد ثبت شده، بیشترین سهم را در تردد روزانه در این ایام به خود اختصاص داده است.

 

شرفی عنوان کرد: محورهای خرم آباد - پلدختر و خرم آباد- سه راهی چالانچولان به ترتیب در رتبه‌های بعدی تردد قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه کمترین تردد به تعداد شش هزار و ۶۸۸ وسیله نقلیه در محور بیرانشهر- بروجرد به ثبت رسیده است، یاداور شد: پس از آن محورهای بروجرد-بیرانشهر و الیگودرز- خمین دارای کمترین تردد بوده اند.

 

شرفی اوج تردد را بین ساعت ۱۸ تا ۱۹عنوان و خاطرنشان کرد: در روز پنجم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۱ هزار و ۳۸۳ تردد در محورهای استان ثبت شده است که ۱۲.۶ درصد از این میزان تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

کد خبر 1160576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha