اقتصاد سنتی در بخش کشاورزی مانع ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه شده است

مافی گفت: در حوزه کشاورزی اقتصاد سنتی است و با کشاورزان خرد سروکار داریم از همین رو آنگونه که باید و شاید خریداری محصولات دانش بنیان و بهره وری در حوزه کشاورزی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مصطفی مافی» شب گذشته (شنبه ۶ فروردین) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: در تیر ماه سال گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سفری به استان قزوین داشتند که این سفر ۱۵ مصوبه داشت.

 

رئيس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: پنج مصوبه به طور مستقیم مرتبط با توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری استان قزوین بود که یکی از این مصوبات بحث پردیس فناوری آبیک است که خوشبختانه تمامی کارهایش انجام و مطالعات طرح جامع آن تکمیل شد.

 

وی اضافه کرد: ۱۵ هکتار در فاز نخست برای این کار استفاده می شود که در اسفند ماه سال گذشته این ۱۵ هکتار را تحویل گرفتیم و برنامه ریزی کرده ایم ان شاالله از بهار ۱۴۰۱ فراخوان شناسایی شرکت های دانش بنیان را داشته باشیم تا ان شاالله بتوانیم اراضی را در اختیار قرار دهیم و پردیس فناوری آبیک در سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

 

مافی در ادامه عنوان کرد: در پارک علم و فناوری قزوین انواع و اقسام شرکت ها را در حوزه های مختلف داریم ولی عمده در حوزه های صنایع شیمیایی و شوینده ها و قطعه سازی فعال هستند و مرکز نوآوری گیربکس کشور را در شهرصنعتی البرز در دست اقدام داریم و کارهای عمرانی آن تمام شده و بهار امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی تأکید کرد: در حوزه صنایع شوینده هم شناسایی نیازهای فناورانه این صنایع انجام شده و در مرحله عقدقرارداد هستیم که هفت قرارداد بین شرکت های دانش بنیان و صنایع شوینده مادر در استان منعقد می شود.

 

رئيس پارک علم و فناوری استان قزوین خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در همه حوزه هایی که نیازهای صنعت و کشاورزی وجود دارد، ورود پیدا کنند اما شرط ورود این است صنعت و سازمان، خریدار محصولات فناورانه باشد که در حوزه صنعت با توجه به اینکه بخش خصوصی قوی تر است، بهتر می توانیم عمل کنیم.

 

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی اقتصاد سنتی است و با کشاورزان خرد سروکار داریم از همین رو آنگونه که باید و شاید خریداری محصولات دانش بنیان و بهره وری در حوزه کشاورزی اتفاق نیفتاده است و این امر نیازمند ورود دستگاه ها و سازمان های مسئول در حوزه کشاورزی است.

 

کد خبر 1160651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha