شاخص کل بورس افزایش ۱۲۷۳۰ واحدی  داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۷۳۰ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، به یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 7 فروردین) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1442 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 392 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۷۳۰ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، به یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۱۲۷واحدی، به رقم ۳۴۴ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۰۳۶ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۵۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۹۳ واحدی به رقم ۲۲۰ هزار و ۵۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۸۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۶۳۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۴۰۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شتران، فخور، نوری، شپنا به ترتیب با 200، 195، 132، 70، 54، 27 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فخوز، شتران، وغدیر و فملی  با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غدشت، خاهن، جم و فسبزوار تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ختور(رادیاتور ایران‌) با ۵.۸۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفار، غدام، تکشا و خفنر بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۲۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، فسازان، حفارس و لپارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۴ میلیارد و ۸۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۸ هزار و ۱۷۳  نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

کد خبر 1160767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha