تلفات جاده ای خراسان جنوبی در نوروز ۲۷ درصد کاهش یافت

رضایی گفت: آمار متوفیان تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷.۷ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۷ فروردین) در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال نسبت به سالیان گذشته متوفیان حوادث جاده ای در استان کاهش دارد که نشان می دهد اقدامات و پای کار بودن دستگاه های متولی تاثیر گذار بوده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال گفت: متاسفانه در این مدت پنج نفر در تصادفات فوت کردند که نسبت به سال گذشته که ۱۸ نفر بودند بیش از ۲۷ درصد کاهش دارد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ نفر در تصادفات جاده ای استان مجروح شدند که ۵۹ درصد این مجروحان سرنشینان خودرو بودند که می طلبد بستن کمربند ایمنی سرنشیب عقب جدی گرفته شود.

 

سرهنگ رضایی با بیان اینکه در مجموع در تصادفات برون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داریم، افزود: ۵۱ درصد تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی بر اثر واژگونی و بیشتر در ساعت ۲ بعداظهر تا ۸ شب رخ داده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به طولانی و کویری بودن راه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و تجاوز و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای در این استان گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه اولویت راهور ناجا در طرح نوروزی کنترل تخلفات حادثه ساز است، تصریح کرد: در این مدت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخلف حادثه ساز کنترل شد و ۵۲۰ خودرو متخلف را نیز به صورت ساعتی در سطح جاده های استان متوقف کردیم.

 

 

کد خبر 1160788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha