آغاز جشنواره بین المللی «فتوای جهاد کفایی» در نجف اشرف

جشنواره بین المللی «فتوی الجهاد الکفائی فی الذاکرة العراقية» به همت آستان مطهر علوی در نجف اشرف درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، فعالیت های جشنواره بین المللی «فتوی الجهاد الکفائی فی الذاکرة العراقية» به همت آستان مطهر علوی و با همکاری مرکز مطالعات در دانشگاه کوفه و دفتر حشد شعبی در نجف اشرف آغاز شد.

این جشنواره که به مناسبت هشتمین سالروز اعلام فتوای جهاد کفایی در حال برگزاری است، به مدت پنج روز ادامه دارد.

 

حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: این جشنواره با هدف ثبت و مستند کردن جایگاه مرجعیت عالی در مسایل مهم و سرنوشت ساز و جهاد مجاهدان در نتیجه دفاع از عراق و مقدسات برگزار می شود.

از سوی دیگر، یاسر لفته، رئیس دانشگاه کوفه تاکید کرد: ملت عراق با فتوای جهاد کفایی پیروزی بزرگی را در برای نیروهای تروریستی به دست آوردند.

 

دکتر سلیم الجصانی، عضو شورای اداری آستان مطهر علوی گفت: این آستان با همه کارکنانش تلاش می کند تا از محصول فرهنگی مبتنی بر نشر فضیلت و گسترش ارزش های حافظ حقوق مردم و خون و مقدسات شان حمایت کند. همچنین به دنبال حفظ آن در خاطره ملت است.

 

الجصانی با تشکر از سید علی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان، گفت: این سید بزرگوار که زندگی خود را وقف دین و انسان کرده است،تمایل دارد که خانواده و اقشار جامعه در امنیت و آرامش باشند.

 

علاء ابراهیمی، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کوفه در این جشنواره گفت: عراق در مرحله حساس و سرنوشت ساز از تاریخ معاصر قرار دارد. نیروهای شر همه توانایی ها و امکانات خود را برای تخریب این کشور قدیمی به کار گرفتند تا اتحاد و انسجام جامعه را از بین ببرند.

 

کد خبر 1160845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha