شرکت ملی مس باید نگاه نوین به صنایع تبدیلی داشته باشد

دهقانی گفت: شرکت ملی مس ایران باید در کنار شناسایی نقاط و ذخایر مس در سطح استان، باید نگاه نوین به صنایع تبدیلی و شهرک پایین دستی مس داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با سفر مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران به استان آذربایجان شرقی، نماینده ورزقان و خاروانا و  پاشایی نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان و استانداری آذربایجان شرقی، بر ضرورت وعده های شرکت ملی مس ایران تاکید کردند

دهقانی در این دیدار ضمن تبریک سال نو گفت: مسئولان استانی همواره پیگیر مشکلات و طرح های توسعه مجتمع مس سونگون بوده اند چرا که این طرح ها مطالبه دیرین مردم شریف استان بوده و هست و هدف گذاری تولید ظرفیت 400 هزار تنی کاتد و 1 میلیون تنی کنسانتره نوید عزم جدی شرکت مس در این زمینه است.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: این نامگذاری به این معنی است که باید همگی دست به دست هم بدهیم و صنعت کشور را متحول کنیم و با بهره گیری از دانش و علم و فناوری روز در دل صنعت، به سمت پوست اندازی واقعی، به دنبال افزایش کیفیت و کارایی و راندمان کاری در صنایع و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، بهبود معیشت مردم و ... باشیم و یقین بدانیم برای سرپا بودن صنایع و رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی این امر یک ضرورت محسوب می شود.

وی با اشاره به نتایج اکتشافات اخیر در حوزه ذخایر مس گفت: باید قبول کنیم خلق ثروت و ماده اولیه در خاک آذربایجان مستلزم سرمایه گذاری و بهره مندی مردم آذربایجان از آن است و مس باید در توسعه و ایجاد زیرساخت ها در منطقه در عرصه های مختلف ورزشی، آموزشی، اجتماعی، محرومیت زدایی و ... نقش اساسی ایفا نماید و این خواسته به حق مردم است.

دهقانی افزود: شرکت ملی مس ایران باید در کنار شناسایی نقاط و ذخایر مس در سطح استان، باید نگاه نوین به صنایع تبدیلی و شهرک پایین دستی مس داشته باشد چرا که سرمایه‌گذاری در شهرک صنایع پایین دستی مس می تواند موجب رشد و شکوفایی استان و کشور و همچنین اشتغال‌آفرینی صنایع معدنی با ایجاد ارزش افزوده و ثروت واقعی گردد.

وی با اشاره به انتقال حساب های پیمانکاران، عوارض آلایندگی(1درصد)، مالیات 15 درصدی حقوق دولتی، تخفیف 20 درصدی دولت به معادن در صورت حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ... خواستار شفاف سازی منابع این هزینه ها و بهره مندی استان و شهرستان از آن ها گردید چرا که این مسائل در استقلال مالی مس سونگون مهم بوده و می تواند در طرح های توسعه و عمرانی شهرستان ورزقان و استان تحولی عظیم ایجاد نماید.

نماینده شهرستان ورزقان با اشاره به مشکلات و ادامه قطعات بزرگراه شهرستان، پیگیری و تسریع احداث کمپ ورزشی خواستار رسیدگی به آنها شده و خاطر نشان کرد بر سر حق و حقوق مردم با هیچ کسی معامله نخواهیم کرد و بر آرمان های خود محکم ایستاده ایم.

دهقانی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان ورزقان مانند شناسایی معدن بزرگ آهک و ... سرمایه گذاری بر روی این طرح ها را مولد اشتغال نامیده و در توسعه شهرستان اقدامی اساسی دانست.

کد خبر 1160849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha