رونمایی از دو عنوان کتاب در حوزه تاریخ اسلام در حرم هلال بن علی(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از رونمایی دو عنوان کتاب مذهبی در حوزه تاریخ اسلام ترجمه مداح اهل بیت(ع) «عبدالعظیم خدمتی بیدگلی» در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه میلاد حضرت محمدهلال بن علی(ع) و حلول ماه مبارک رمضان و در حاشیه گردهمایی مداحان آران و بیدگل دو عنوان کتاب مذهبی در حوزه تاریخ اسلام با حضور جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و مسئولان محلی رونمایی شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در این مراسم که در شبستان آیت الله عاملی(ره) حرم مطهر محمدهلال بن علی(ع) برگزار شد، «برگ هایی از تاریخ کربلا» و «صحابه مدفون در عراق» دو اثر تالیفی ترجمه «عبدالعظیم خدمتی بیدگلی» رونمایی شد.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: کتاب « برگ هایی از تاریخ کربلا» ترجمه کتاب «صفحات من تاریخ کربلا» نوشته نویسنده عرب زبان ، السید علی احمد العاملی است که با تلاش دو ساله عبدالعظیم خدمتی بیدگلی ترجمه و چاپ شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: در این کتاب به شرح و تفصیل واقعه کربلا و علل و عوامل این حادثه بزرگ تاریخ، به صورت یک جریان تاریخی مستند و موثق پرداخته است و نویسنده تلاش کرده ضمن رعایت جنبه تاریخی ماجرای نهضت، به تحلیل و تجزیه این قیام در تمامی ابعاد و زوایای آن و ریشه یابی قیام عاشورا، نگاهی ژرف کاوانه به جریان های تاریخی صدر اسلام بپردازد.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: کتاب برگ هایی از تاریخ کربلا در قالب ۷ باب تدوین شده که نویسنده در سه باب اول به تحولات صدر اسلام تا ماجرای شهادت امام مجتبی علیه السلام و ولایت عهدی یزید پرداخته و در باب چهارم ماجراهای نهضت و سخنان پر برکت سیدالشهدا علیه السلام، در باب پنجم اصحاب خاص امام حسین (ع)، در باب ششم لشکر شیطان (ماجراهای جالب زندگی برخی از دشمنان اهلبیت) و در باب هفتم وقایع بعد از عاشورا(از جمله دگرگونی عالم طبیعت بعد از عاشورا، فاجعه حره و قتل عام مردم مدینه توسط یزید) پرداخته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بیان داشت:  همچنین کتاب «صحابه مدفون در عراق»  ترجمه «تاریخ من دفن فی العراق من الصحابه» مولف عرب زبان علی بن الحسین هاشمی النجفی، پژوهشی در زمینه شخصیت شناسی ۱۶۰ تن از  صحابه پیامبر که به اقتضای مهاجرت یا جهاد به سرزمین عراق گام نهاده و در آنجا مدفون شده اند و نیز مطالبی درباره تاریخ زندگی ، جغرافیا و ادبیات این صحابه است.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: کتاب فوق در پنج فصل شامل شهر نجف (زندگی امیرمومنان و ماجرای شهادت آن حضرت)،کربلا ( زندگی حضرت سیدالشهدا و ماجرای روز عاشورا)، بغداد (صحابه مدفون در این شهر)، کوفه و بصره (صحابه مدفون در این دو شهر) و صحابه مدفون در شهرهای دیگر عراق است.
 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این کتاب از آنجا که حاوی اطلاعات فراگیری از صحابه عراق بوده و نگاهی جامع و کامل به این مشاهیر صدر اسلام ( از بصره ، جنوبی ترین منطقه تا سرزمین موصل در شمالی ترین نقطه عراق) دارد، منبع ارزشمندی برای زائران اعتاب مقدسه این کشور است.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: کتاب برگ هایی از تاریخ کربلا در قطع وزیری و در مرکز چاپ بوستان کتاب قم توسط انتشارات مکتب بیداران با تیراژ ۳۰۰ نسخه و کتاب صحابه مدفون در عراق در قطع وزیری توسط انتشارات محتشم با شمارگان ۳۰۰ نسخه به زیور طبع آراسته شده است و علاقه مندان جهت تهیه این دو کتاب می توانند در شهرستان آران و بیدگل به کتابفروشی آموزش و پرورش واقع در خیابان معلم و کتابفروشی بزرگمهر روبروی حرم امامزاده هاشم(ع) مراجعه کنند./

کد خبر 1160948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha