۱۸ واحد تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

زارعی با اشاره به سرمایه گذاری یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان، گفت: تاکنون ۱۸ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مسئول دفتر نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی امروز (۸ فروردین) با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دیدار کرد.

 

«حسین زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این دیدار با بیان اینکه در سطح کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد داریم اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از 64 منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور است با این تفاوت که در این منطقه صفر تا صد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و اداره می‌شود که از نظر قوانین ومقررات زیر نظر شورای عالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی کشور فعالیت می کند.

 

 

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال ۹۱ مصوب و از سال ۹۳ به بهره برداری رسیده وکارش را آغاز کرده است، گفت: یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود ۲ سایت مرکزی و مرزی است که سایت مرزی در نقطه صفر مرزی مستقر است و مزیتهای زیادی دارد.

 

زارعی از استقبال تجار افغان از ابتدای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت ۷۵ گروه در دو منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری کردند و تاکنون ۱۸ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسیده است وت عدادی از واحدها هم قرار است در نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان توانسته است جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد کند چرا که توانستیم طبق پیگیری هایی که داشتیم صدور مجوز را از صفر تا صد در منطقه ویزه اقتصادی صادر کنیم که دراین راستا کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای لازم را صادر می کنیم.

 

زارعی از سرمایه گذاری ۳۵ گروه در سایت مرزی ماهیرود خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ درصد تجار افغانی و ۵۰ درصد دیگر تجار ایرانی هستند که سرمایه گذاری کردند.

 

وی ادامه داد: سرمایه گذار برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دو منطقه ویژه استان سرمایه گذاری کرده است و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هم شامل سرمایه گذاران بخش خصوصی  است.

 

«سعید امینی نسب» مسئول دفتر نماینده مردم  شهرستانهای بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار ضمن تبریک سال جدید، برای این مجموعه آرزوی موفقیت کرد و گفت: هر چه در اطلاع رسانی اقدامات و خدمات منطقه ویژه اقتصادی تلاش شود؛ مردم امیدوار تر می‌شوند.

 

وی افزود: یکی از بهترین بسترها برای سرمایه گذاری در استان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است.

 

 

 

کد خبر 1160988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha