کاهش ۴۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۴۲۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد، به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۹۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 9 فروزدین) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4294 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 422 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۴۲۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد، به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۹۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۸۵ واحدی، به رقم ۳۴۷ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۴۸۱ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۴۶ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۱۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۷۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۶۸۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۹۴۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا با 2009، وتجارت با 572، وبملت با 415، تیپیکو با 179 و وبصادر با 171 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبملت - بانك ملت و وتجارت - بانك تجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شتران، فملی، خودرو و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، جم، وتجارت و تیپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دتماد، دسینا، ثمسکن و دکوثر بود. همچنین نماد معاملاتی خزامیا(زامیاد  ) با ۴.۲۲  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبشهر، خبهمن، غمارگ و ثامان قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۸۱ هزار و ۸۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

کد خبر 1161257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha