برگزاری هفتمین جشنواره بومی محلی «رشته و خشکار» در طاهرگوراب

مهرگان گفت: هفتمین جشنواره بومی محلی «رشته و خشکار» در طاهرگوراب برگزار می‌شود.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: رشته و خشکار یک شیرینی سنتی است که اکثر مردم آن را در ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند که به همین مناسبت جشنواره این شیرینی هر سال قبل از شروع ماه مبارک رمضان در طاهرگوراب برگزار می‌شود.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا افزود: هفتمین جشنواره بومی محلی «رشته و خشکار» روز جمعه(12فروردین) از ساعت 16 در دبستان حقیقت طاهرگوراب برگزار می‌شود.

 

وی گفت: برگزاری این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی و به همت جوانان ساعی موسسه طلوع ماندگار، بخشداری و دهیاری طاهرگوراب است.

 

مهرگان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه داشتن آداب و سنن اصیل گیلانی است تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده این شیرینی در فهرست ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

 

به گزارش شبستان، «رشته و خشکار» از شیرینی‌های سنتی گیلان است که به صورت ویژه در دهستان طاهرگوراب و مناطق غرب گیلان موسوم به گسکرات تولید می‌شود ،  مواد تشکیل دهنده این شیرینی از آرد برنج، آب، مغزگردو، هل و زعفران تشکیل شده که بعد از تهیه خمیر، در روغن سرخ شده و سفره های ماه مبارک رمضان گیلانی ها را زینت می‌بخشد.

کد خبر 1161291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha