تکمیل کتابخانه تیتکانلو در شمار اولویت های کمیته برنامه ریزی فاروج قرار گیرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: زیرساخت مناسب یکی از ابزارهای کمک به ارتقای سرانه مطالعه است و امیدواریم تکمیل کتابخانه تیتکانلو با همین رویکرد در شمار طرح های اولویت‌دار قرار گیرد.

«مهدی آریان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در دیداری که با استاندار در روزهای پایانی سال گذشته انجام شد، تکمیل طرح های ناتمام  کتابخانه ای تاکید شد که امیدوارم امسال این رویکرد در همه شهرستان ها از جمله فاروج لحاظ شود.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح کتابخانه تیتکانلو که عملیات اجرایی آن با گستره 420 متر در تیر ماه سال 98 آغاز شده بیان کرد:  تخصیص اعتبار پنج میلیارد ریالی سال گذشته این طرح  صد درصد بوده اما طرح همچنان ناتمام است و ضروری است با قرار گرفتن در شمار طرح های اولویت دار، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح پیش بینی شود.

 

 

وی بر ضرورت جانمایی محل کتابخانه مرکزی شهر هم تاکید کرد و گفت: ساخت کتابخانه مرکزی با توجه به فعال بودن فقط یک کتابخانه در سطح شهر فاروج، از نیازهاست که امیدواریم در این بخش هم مساعدت های لازم صورت پذیرد.

 

از هشت کتابخانه شهرستان، سه کتابخانه خیر ساز است و کتابخانه شهر تیتکانلو در بخشی از فضای مجتمع فرهنگی یاس طبق توافق فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های مستقر شده تا طرح کتابخانه این شهر به بهره برداری برسد.

 

 

عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو در شهرستان فاروج، 10 سال پس از تصویب طرح، روز دوشنبه 24 تیر سال 98 آغاز و پیمانکار مکلف شد که کار ساخت این مرکز فرهنگی را از فردای کلنگ‌زنی (سه شنبه) آغاز کند!

 

این کتابخانه با گستره 420 متر مربع در یک طبقه ساخته می شود و سال 99 هم برای این طرح یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته بود.

 

 

 

کد خبر 1161312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha