برگزاری مراسم جز خوانی در ۴۰  مسجد ملایر  همزمان با ماه  رمضان

حجت الاسلام نجفی گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بیش از ۴۰مسجد شهرستان ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان تعداد 140 مبلغ و روحانی به مساجد شهرستان ملایر در مناطق مختلف شهری و روستایی با هدف برگزاری نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان، پاسخگویی به سوالات شرعی و دسنی و...  اعزام می‌شوند.

 

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  با بیان اینکه با بیان اینکه  برنامه‌های مختلف فرهنگی  و تربیتی و دینی و مذهبی و اخلاقی  نیز با هدف احیای مجدد مساجد در سطح مساجد برگزار می‌شود تصریح کرد: اعزام بیش از چهل مبلغ  نیز جهت تبلیغ ماه مبارک رمضان به مساجد و محافل مذهبی شهرستان از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

وی به برگزاری مراسم غبارروبی مساجد در بیش از ۵۰ مسجد شهرستان آماده سازی مساجد سطح شهرستان جهت برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها نیز با حضور مسئولان و هیات امنای مساجد و مردم انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام نجفی همچنین از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بیش از ۴۰مسجد شهرستان ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: در ۳ مسجد سطح شهر جز خوانی و ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان و با پخش زنده از فضای مجازی برگزارخواهد شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری مسابقات  قرآنی با عنوان  «فصل بندگی»  در بین جوانان مساجد و همچنین کارکنان ادارات و خانوادههای آنان اشاره کرد و افزود:  این مسابقات نیز برای دومین سال است که برگزار می‌شود و سال گذشته نیز  با استقبال پر شوری همراه بود.

 

وی همچنین به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در روستاهای شهرستان در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: کرسیهای تلاوت قرآن از سال گذشته در مساجد شهری و روستایی شهرستان شروع و تا کنون بیش از سی کرسی تلاوت برگزار شده است

 

حجت الاسلام نجفی از برگزاری نشست ها و حلقه های معرفتی با حضور اساتید و مبلغین توانمند به صورت تخصصی با حضور جوانان و نوجوانان در مساجد  خبر داد و تصریح کرد:این برنامه نیز با هدف تببین مسائل دسنی و معرفتی در بین جوانان ونوجوانان برگزار می‌شود.

 

 وی در ادامه  به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: احیای شب های قدر در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان و با حضور گسترده مردم و جوانان  از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان ملایر خواهد بود.

 مدیر اداره  تبلیغات اسلامی ملایر نشست های پرسش و پاسخ با حضور مسئولین شهرستان در مساجد و با حضور اقشار مختلف مردم و برگزاری  جشنواره مسابقات اذان، درایت نماز ویژه نوجوانان و جوانان و...را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان امسال برشمرد

 وی همچنین برگزاری مراسم های جشن نیمه  ماه رمضان همزمان با ولات حضرت امام حسن مجتبی(ع). و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) نیز از دیگر برنامه های این اداره همزمان با ایام ماه مبارک رمضان دانست.

 وی همچنین برگزاری طرح مساوات  و کمک های مومنانه با همکاری هیات های مذهبی و طرح علی یاروان با پخت غذای گرم و توزیع در بین خانوادهه ای نیازمند و... را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد.

کد خبر 1161354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha