طرح ملي قرار دوازدهم در امامزادگان و بقاع متبركه استان يزد برگزار می شود

حجت الاسلام کرمی از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان يزد خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مجيد كرمي معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان يزد گفت : طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

 

وي افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان يزد نسبت به راه اندازی پویشی به نام؛ قرار دوازدهم؛ به نام و یاد آقا امام زمان (عج) جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزيع غذاي گرم ، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزيع نان رايگان در مناطق محروم و افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگي اجتماعي اوقاف استان گفت : این طرح از دوازدهم فروردين ماه سال جاري در آستان مقدس امامزادگان آغاز و در طول سال هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج) اجرا می‌گردد.

 

حجت الاسلام كرمي از اينكه تمام هزینه‌های اجرای این طرح از محل عواید موقوفات و بقاع متبركه و همچنين کمک‌های خیرین استان يزد می‌باشد اظهار داشت : خیرین و نیکوکاران خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به بقاع متبرکه سراسر استان تحویل نمایند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی ارواحنا له الفدا به دست نیازمندان برسد.

 

وي در ادامه افزود:اولین برنامه اجرای این طرح 350 بسته معیشتی ، 11 سري كمك جهيزيه  و طبخ بيش از 500 پرس غذاي گرم ، حضور پزشك عمومي و همچنين اعزام يك خانواده زاير اولي به مشهد مقدس تماماً به ارزش دو ميليارد ريال در بقاع متبرکه استان  بوده و بين نيازمندان توزيع  مي گردد.

 

معاون فرهنگي اجتماعي اوقاف استان در پايان بيان كرد : با توجه به اينكه مبناي طرح ، مشاركتي و براساس فعاليت مهدي ياوران ميباشد ، امامزادگان سطح يك با فراخوان و دعوت از 110 مهدي ياور و بقاع متبركه سطح 2 با دعوت از 70 مهدي ياور اقدام به جمع آوري كمك هاي مردمي مي كنند.

کد خبر 1161416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha