سهم ۲۰ درصدی کویر تایر در تولید تایر سواری کشور

زینلی از تولید چهار میلیون حلقه انواع تایر در کویرتایر خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ تولید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حسین زینلی» صبح امروز (۱۰ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شرکت کویر تایر در این شرایط سخت راه پوینده خود را ادامه می دهد و در حالی که واحدهای صنعتی در تنگنا بودند با فداکاری همکاران همچنان شاهد منحنی رشد تولید، فروش و سودآوری این شرکت هستیم، اظهار کرد: مشکلات نمی تواند ما را متوقف کند و بحران را مهار کردیم و کارهای متفرقه همسو شدند که نماد آن را می تواند در داخلی سازی تولیدات کویرتایر مشاهده کرد.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه تولیدکنندگان کشور باید به داخلی سازی به عنوان پشتوانه محکم، ماندگار و استوار سازمان خود بیندیشند، افزود: با تلاش متخصصان کویرتایر استان، دستگاه پرس پخت تایر نیز بومی سازی شد در حالی که این دستگاه ها قبلا از کشور ژاپن تامین شده است.

 

وی به سهم ۲۰ درصدی کویر تایر در تولید تایر سواری شور اشاره کرد و گفت: این کارخانه با حضور جوانان با دانش، توانسته ۱۶ درصد شاغلین خراسان جنوبی و ۳۶ درصد شاغلان بیرجند را به خود اختصاص دهد.

 

زینلی ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیون حلقه انواع تایر در کویرتایر خراسان جنوبی تولید شد.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نفر را استخدام و تحت حمایت قرار دادیم و ۳۰ نفر هم بازنشسته شدند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با اجرای طرح توسعه ای ۵۰ درصد(۱۵ هزار تن) به ظرفیت موجود کارخانه کویر تایر افزوده خواهد شد، گفت: طرح جدید، کویرتایر به تولید تایر دامپ تراک(تایرهای معدنی) ویژه کامیون های بزرگ معدنی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 1161423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha