۲۲۸ تن کالای تنظیم بازار به خوسف اختصاص یافت

رضوی گفت: ۲۲۸ تن کالای تنظیم بازار برای دوماه به شهرستان خوسف تخصیص یافته است که تاکنون ۱۶۰ تن معادل ۷۰ درصد آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سیدحسن رضوی» امروز (10 فروردین) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: بحث نظارت بر بازار و تحقق شعار از مزرعه تا سفره به جهاد کشاورزی واگذار شده که امیدوارم شرمنده مردم نباشیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با بیان اینکه در سال جدید یکی از مباحث مهم تأمین اقلام اساسی و مهم مردم بود که از اواخر بهمن ماه اقلام و کالاها برای تنظیم بازار به شهرستان خوسف اختصاص یافت، افزود: در این مدت 26 تن و 300 کیلوگرم برنج پاکستانی به شهرستان تخصیص یافته که این مقدار جذب و توزیع شده است.

 

وی از اختصاص ۶۲ تن و ۸۰۰ کیلو گرم برنج هندی به خوسف خبر داد و گفت: تاکنون 52 تن و 800 کیلو جذب شده و مابقی در حال جذب است که 46 تن هم بین مردم توزیع شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با بیان اینکه تاکنون 37 و نیم تن برنج تایلندی به شهرستان اختصاص یافته که از این مقدار بیش از 13 تن جذب و ۱۱ تن توزیع شده است، گفت: جذب برنج تایلندی به دلیل استقبال کم مردم کمتر بوده است.

 

رضوی گفت: همچنین تاکنون چهار و نیم تن گوشت قرمز منجد گوساله به شهرستان اختصاص یافته که دو و نیم تن جذب شده و دو تن هم بین مردم توزیع شد، 32.5 تن هم مرغ منجمد اختصاص یافته که تاکنون 22 تن و 600 جذب و 21 تن هم توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۵ تن شکر هم به شهرستان اختصاص یافته که تاکنون 30 تن توزیع شده است، گفت: 30 تن شکر دیگر در حال خریداری است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف تصریح کرد: شهرستان خوسف در بحث تآمین اقلام اساسی مشکلی نداشته است و تنها دو مورد گرانفروشی داشتیم که تذکر لازم را دریافت کردند.

 

وی از استقرار دو تیم دایم مستقر برای رصد بازار در خوسف خبر داد و افزود: این تیم در دو نوبت صبح و عصر بازار را رصد کرده اند.

 

رضوی با بیان اینکه 26 تن پرتقال و سیب سهمیه شهرستان خوسف در نظر گرفته شده بود، گفت: تاکنون 13 تن وارد شهرستان شده و مابقی تا پایان نوروز بنا به نیاز شهرستان وارد خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در بحث روغن خوراکی و تخم مرغ این کالاها فراوان در دسترس بود و مردم مشکلی نداشتند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: در مجموع ۲۲۸ تن و نیم کالاهای تنظیم بازار برای این دوماه برای خوسف تخصیص یافته است که تاکنون 160 تن معادل 70 درصد آن جذب شده است و 30 درصد دیگر به دلیل عدم کشش بازار جذب نشده است.

 

رضوی ادامه داد: از میزان کالای تنظیم بازار جذب شده 90 درصد آن بین مردم توزیع شده و مابقی در صورت نیاز جذب و توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دو اتفاق خوب در دولت جدید در بخش کشاورزی افتاده است، گفت: قیمت گندمی که برای خرید از کشاورزان هفت هزار و  ۵۰۰ تومان تعیین شده بود و بی صرف هم بود، در دو نوبت افزایش قیمت داشت و هم اکنون قیمت هر کیلو گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و خریداری شد که خود عیدی خوبی برای کشاورزان بود.

 

وی ادامه داد: همچنین کاهش قیمت کودهای شیمیایی عیدی خوبی برای کشاورزان بود و قیمت هر کیسه نصف شد که عملکرد در واحد سطح افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1161490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha