۷۵میلیارد تومان زکات  در مازندران جمع آوری شد

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۷۵میلیارد تومان زکات سال گذشته در مازندران جمع آوری شد، گفت: زکات جمع آوری شده برای خانواده های نیازمند در بخش های مختلف هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۱۱فروردین) در جلسه شورای زکات که با حضور  ائمه جمعه استان مازندران در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه استان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی است. 

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه  ۷۵میلیارد تومان زکات سال گذشته در مازندران جمع آوری شد، گفت:  همچنین در برنامه‌های تعهدی کمیته امداد استان رتبه اول را کسب کرد که این نشان از تلاش همه دارد.

 

وی با بیان اینکه دوهزار شورای زکات در استان وجود دارد، افزود: زکات جمع آوری شده برای خانواده های نیازمند در بخش های مختلف هزینه می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: به لطف خدا و برکت ولایت و شهدا در خدمت رسانی به نیازمندان موفق بوده ایم.

 

وی تصریح کرد: در تابستان سال گذشته هزار و ۲۳۰دستگاه کولر بین بیماران صعب العلاج تحت حمایت توزیع شد که اعتبارات با پنجاه درصد کمک خیران و پنجاه درصد کمیته امداد تامین شده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه با تقدیر از همراهی خیران بیان کرد: خیران به کمیته امداد اعتماد دارند که موجب سربلندی این نهاد است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سال گذشته هزار و ۵۰۰سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباس شویی و جاروبرقی بین مددجویان توزیع شد که کمیته امداد این زمینه را فراهم کرد و ۱۰ میلیون تومان با کمک خیران و ۱۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد و با توجه به رایزنی های انجام شده این اقلام به خانواده های تحت حمایت اهدا شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: توزیع هزار و ۵۰۰دستگاه بخاری گاز سوز، توزیع سه هزار و ۴۰۰دستگاه آبگرمکن، بیش از ۵۰۰ دستگاه یخچال و ۱۰۰دستگاه تلویزیون ، ۱۰۰دستگاه ماشین لباس شویی برای خانواده های نیازمند از دیگر کارهای سال گذشته بوده است.

 

وی با بیان اینکه خط مقدم کمک های مومنانه محله ها هستند و باید محله ها را  تقویت کرد، گفت: ۴۵۶مرکز نیکوکاری در استان با محوریت مساجد وجود دارد و این مراکز با شناسایی نیازمندان و آمایش محله با استفاده از ظرفیت خیران به کمک نیازمندان می شتابند.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با تقدیر از همراهی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه مازندران در اجرای ماموریت های کمیته امداد، گفت: سال گذشته با کمک ائمه جمعه، سپاه و آستان قدس رضوی، بیش از ۲۱۰هزار کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

کد خبر 1161642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha