راه اندازی پرواز عتبات عالیات از فرودگاه جهرم

رضایی کوچی گفت: پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی‌ جهرم به سمت کشور عراق در خردادماه جاری عملیاتی ‌می‌شود و مردم از این فرودگاه به سفرهای زیارتی عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (پنجشنبه ۱۱ فروردین) در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهدای جهرم با اشاره به اینکه  راهکارهای مناسب توسعه و افزایش طول باند تدوین شده و بزودی عملیات اجرایی افزایش طول و تعریض پهنای باند انجام می‌شود، گفت: ساختمان هواشناسی فرودگاه در حال ساخت است که در روند احداث این ساختمان نیز تسریع می شود.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های برقراری پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه جهرم با توجه به مصوبه دولت آماده شده و فرودگاه جهرم در خطوط هوایی بین المللی‌ به عنوان مرز هوایی قرار گرفته است و همه موارد مورد نیاز این پروازها تکمیل می شود، افزود: گمرگ فرودگاه جهرم احداث و پروازهای باربری و کارگو در این فرودگاه دایر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات ایمنی و آتشنشانی و همچنین ایستگاه سوخت‌گیری در فرودگاه جهرم مستقر است، عنوان کرد: پس از افتتاح سالن مجهز پروازهای داخلی، احداث سالن پروازهای بین المللی‌ نیز در دستورکار قرار گرفته و ساخت آن عملیاتی می‌شود.

 

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: در سفری که با حضور وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، طراحی جدیدی به منظور خطوط پرواز به سمت کشور عراق پیش‌بینی شد که قبلاً می‌بایست پرواز از سمت مرز مهران انجام می‌شد و با طراحی جدید زمان پرواز از جهرم با تقلیل هزار کیلومتری خط هوایی به زیر یک ساعت کاهش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: این کاهش مسافت و زمان پرواز هم در کاهش قیمت بلیط تاثیر دارد و هم برای مصرف سوخت و پرواز ایرلاین‌ها سودمند است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی‌ جهرم به سمت کشور عراق در خردادماه جاری عملیاتی ‌می‌شود و مردم از این فرودگاه به سفرهای زیارتی عتبات عالیات اعزام می شوند.

 

وی ابراز کرد: درحال حاضر چهار روز در هفته روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پروازهای جهرم به تهران و بالعکس با حضور ۲ ایرلاین برقرار است و استقبال خوبی از این پروازها می‌شود.

 

 

کد خبر 1161703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha