اتصال خط آهن بندرامام به شلمچه از مهم‌ ترین زیرساخت‌های اقتصادی آینده منطقه آزاد اروند است

اسکندری بر ضرورت توجه بلندمدت به موضوع توسعه زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر تاکید کرد و گفت: یکی از این زیرساخت ها راه آهن بندر امام به شلمچه است و اگر قرار است منطقه را در شرایط اقتصادی آینده حفظ کنیم باید این موضوع عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا اسکندری» عصر امروز (پنج شنبه ۱۱ فروردین) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی کشور و استاندار خوزستان و دیگر مدیران استانی و منطقه ای در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، وجود برخی مشکلات عمومی در آبادان و خرمشهر را مربوط به زیرساخت‌های این دو شهرستان دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم به شرایط عادی این ۲ منطقه بازگردیم باید حدود سه هزار میلیارد تومان در طی سه سال در آن هزینه شود.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: مشکلات این ۲ شهر، با بودجه عمومی قابل حل شدن نیست و نیاز به نگاه ویژه دارد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه بلند مدت به موضوع توسعه زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر تصریح کرد: یکی از این زیرساخت ها راه آهن بندر امام به شلمچه است و اگر قرار است منطقه را در شرایط اقتصادی آینده حفظ کنیم باید این موضوع عملیاتی شود. 

 

اسکندری اضافه کرد: همچنین موضوع دیگر بندر اروندکنار است، ورود کشتی‌های بزرگ به این منطقه و رونق اقتصادی در این شهر مرزی نیازمند احداث بندر جدید است.

 

وی محدوده فعلی منطقه آزاد اروند را تنها شامل مرکزیت شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد و یاد آور شد: متاسفانه حومه این ۲ شهرستان بلاتکلیف است، لذا باید تمام محدوده شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند ملحق شود.

 

کد خبر 1161761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha