قهرمان کوچک خوزستانی جان ۳ نفر را نجات داد/ارتقا رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهدا و پیوند اعضا

سرمست از انجام اولین پیوند اعضا در سال ۱۴۰۱ و نجات جان سه نفر با اهدای اعضای کودک ۲ ساله خبر داد و گفت: رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهدا و پیوند اعضا از رتبه ۴۵ در سال ۹۸ به رتبه ۲۸ در پایان سال ۱۴۰۰ در کشور ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (جمعه ۱۲ فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) اهدای اعضای روژان کودک ۲ ساله خوزستانی که متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود با اقدام خیرخواهانه خانواده‌اش به سه بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: پیوند کبد و ۲ کلیه این کودک گرامی با سخاوت و از خودگذشتگی پدر و مادر روژان که از مدافعین سلامت خوزستان هستند در بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اولین پیوند عضو در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

 

وی اضافه کرد: سال۱۴۰۰ نیز با تلاش شبانه روزی مرکز اهدای عضو و پیوند دانشگاه و همچنین زحمات شبانه روزی اساتید جراحی و فوق تخصص پیوند قلب، کلیه، کبد، بیهوشی، قلب و کارکنان پرسنل بخش های پیوند و مرکز اورژانس ۱۱۵ به ویژه همکاران اورژانس هوایی، شاهد نجات جان ۶۱ تن از هم استانی های عزیز و هموطنان با پیوند اعضای حیاتی بودیم.

 

سرمست تصریح کرد: در سال گذشته با پیوند ۳۵ کلیه، ۱۳ کبد و ۲ قلب موفق در بیمارستان گلستان اهواز و ارسال ۲ قلب به تهران و پیوند موفق به پسر ۱۴ ساله و دختر ۹ ساله که در شرایط اورژانس نیاز به قلب داشتند و همچنین ارسال هفت کبد و چهار قلب به شیراز در مجموع جان ۶۱ نفر ازهم استانی ها و هموطنان عزیز نجات داده شد.

 

وی عنوان کرد: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته در مجموع موجب ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۴۵ در سال ۱۳۹۸ به ۲۸ در سال ۱۴۰۰ در کشور شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان ضمن تقدیر از خانواده هایی که با سخاوتمندی و اهدای اعضای عزیزان خود موجب نجات جان بیماران شدند ابراز امیدواری کرد: فرهنگ اهدای عضو بیش از پیش در جامعه نهادینه شود و شاهد از دست دادن هیچ هموطنی به دلیل نیاز به عضو نباشیم.

 

کد خبر 1161863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha