تمیز نگهداشتن مسجد وظایف همه مسلمان است/ مسجد محل آباد کردن دلها است

آیت الله نورمفیدی گفت: تمیز و مرتب نگهداشتن مسجد و خانه خدا از وظایف و تکالیف عمومی همه مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (جمعه ١٢ فروردین) در حاشبه غبار روبی مسجد جامع گلشن گرگان در جمع خبرنگاران گفت: تمیز و مرتب نگهداشتن مسجد و خانه خدا از وظایف و تکالیف عمومی همه مسلمان است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تعمیر خانه خدا وظیفه مومنین است، افزود: یک معنای تعمیر مسحد تعمیر ظاهری است، یعنی اینکه مساجد را تمیز نگهداریم و جلوی خرابی های آن را بگیریم تا زمانی که مردم وارد مسجد می شوند تمیز، مرتب و منظم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمتر از تعمیر ظاهری، تعمیر معنوی مسجد است یعنی آباد کردن دلها، اظهارداشت: وقتی که مردم به مسجد می آیند دلهایشان آباد شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دنیا و زندگی دلها را آلوده می کند، گفت: مسجد محلی است که دلها آباد شود و بهترین چیزی که می تواند این مسئولیت را انجام دهد همان کلام خدا و قرآن و کلام وحی الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار امیدواری کرد:  ان شاالله خداوند متعال به همه آنهایی که مسئولیت فرهنگی در مساجد دارند این توفیق را عنایت کند و بتوانند دلها را در خانه خدا با کتاب خدا و وحی الهی آباد کنند که این خودش بزرگترین عبادت است.

کد خبر 1161920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha