روز طبیعت را چگونه "در" کنیم؟

ابهری گفت: هیچ کس با طبیعت گردی ولذت بردن از الطاف الهی مخالف نیست ؛بلکه بی اعتنایی به قوانین وحقوق شهروندی است که مورد مخالفت میباشد.


مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر اینکه براساس تقویم نوروزی به سیزدهمین روز فروردین میرسیم‌، گفت: به جهت رعایت یک سنت فرهنگی برخی از مردم در این روز به دامن طبیعت میروند و به همین جهت روز طبیعت نام زیبایی برای این روز میباشد.


وی افزود: متاسفانه عدم رعایت اصول بهداشتی و نظافت محیطی از طرف بعضی از هموطنان موجب زخمی نمودن تنه درختان وشکستن شاخه ها چه براثر اویختن تاب و چه ساختن اجاق واتش افروزی و ریختن زباله ها به دشتها باعث تلخکامی طبیعت میشوند‌.


ابهری با تاکید بر اینکه درکمترین جامعه ای میتوان اینهمه کم لطفی به طبیعت را مشاهده کرد، گفت: هیچ کس با طبیعت گردی ولذت بردن از الطاف الهی مخالف نیست ؛بلکه بی اعتنایی به قوانین وحقوق شهروندی است که مورد مخالفت میباشد.


وی افزود: طبیعت موهبتی الهی و متعلق به همه مردم است واز این جهت به ان "انفال" میگوییم.


وی تاکید کرد: رانندگی تا مقصد باید با رعایت قوانین باشد تا شادیهای سال نو به غم تبدیل نگردند و رعایت حقوق شهروندان از نظر رعایت ادب اجتماعی  سومین مورد از مراحل رعایت معیارها میباشند.

ابهری خاطر نشان کرد: به فرزندان خود بیاموزیم که الوده ساختن محیط زندگی برای همه ما یک وظیفه اخلاقی ودینی میباشد.


وی گفت: خودداری از ازار حیوانات یکی دیگر از وظایف هر روز و مخصوصا روز طبیعت است.


وی بیان کرد: نه تنها نسل حاضر بلکه نسلهای اینده در این موهبت الهی سهیم میباشند بنابراین در حفظ ونگهداری از ان باید سعی خودرا مبذول کنیم.


وی گفت: زباله های خودرا در کیسه های جداگانه نگهداری شده وسپس به ظروف مخصوص ریخته شوند. و شادی ما وقتی زیبا وارزشمند است که موجب ازار دیگران نشود.


ابهری بیان کرد: هر روز؛روز احترام به طبیعت است؛و خرافات نباید مانع از اجرای اداب وسنن گردد. و هیچ روز از روزهای سال نحس نیست مگر در ان روز قانون شکنی ومردم ازاری کنیم.


وی افزود: پس با باور های خرافی و پوسیده باید مقابله کرده و ضمن احترام به اداب وسنن باید از گسترش خرافات جلوگیری کنیم.
 

کد خبر 1161952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha