اشتغالزایی برای ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد قزوین در سال ۱۴۰۱

ظاهری گفت: از سهم ۵۰۰ هزار اشتغال زایی در کشور، قزوین در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی اشتغال ۱۰ هزار مددجو و نیازمند را تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «ناصر ظاهری» در دیدار با نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر محور اعلام شعار سال را اقتصادی به خصوص اشتغال و تولید اعلام کرده اند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: این نامگذاری حکایت از اهمیت و ضرورت توجه به موضوع اشتغال دارد از این رو لازم است در حوزه توانمندسازی مددجویان هم به موضوع اشتغال توجه جدی شود تا بتوانیم به فقرزدایی توأم با کرامت دست یابیم.

 

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال محور امدادرسانی به نیازمندان و محرومان است چراکه تا زمانی که خانواده مددجو صاحب درآمد نشود، رسیدن به توانمندسازی و محرومیت زدایی ممکن نیست.

 

ظاهری افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه سال 1401 بر شعار نهضت اشتغال و مسکن قرار داده است که هدف آن تأمین 2 نیاز اصلی و جدی مددجویان و نیازمندان است بر این اساس از سهم 500 هزار اشتغال زایی در کشور، قزوین در سال 1401 برنامه ریزی اشتغال 10 هزار مددجو و نیازمند را تدارک دیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن هم توجه به تأمین مسکن و بهسازی مسکن های نیازمند تعمیر و تأمین حمام برای خانه های فاقد این نیاز اصلی، از برنامه های جدی است البته خدمات حوزه مسکن ضمن تأمین مسکن نیازمندان به افزایش اشتغال زایی هم کمک می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در تعامل و همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فرصت تأمین مسکن نیازمندان را فراهم کرده است از این رو براساساس تفاهم نامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و استاندار قزوین، در صورت تأمین زمین در هر نقطه، پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات احداث مسکن کارسازی و مسکن مددجویی احداث می شود.

 

وی تصریح کرد: در صورت رفع مشکل نیازمندان و محرومان در زمینه اشتغال و مسکن، گام مهمی در رفع فقر و محرومیت برداشته ایم چراکه با ایجاد اشتغال ارتباط مددجو با دیگران برای دریافت کمک مالی قطع می شود و در صورت تأمین مسکن، حجم بالایی از درآمد مددجو صرف هرینه اجاره بهاء نمی شود.

 

ظاهری گفت: برای خدمت به محرومان تنها حضور و فعالیت کمیته امداد نمی تواند رافع و حلال مشکلات باشد بلکه باید اقشار مختلف مردم به تکلیف و مسئولیت اجتماعی عمل کنند تا در سایه این همکاری، ارتقای خدمت رسانی به نیازمندان را شاهد باشیم. 

 

در ادامه نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار امام راحل (ره) است و در مسائل و حوادث مختلف از جمله تحریم های ظالمانه به خوبی به اهمیت و جایگاه وجود چنین نهادی پی بردیم.

 

رجب رحمانی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف برای خدمت به محرومان  نیازمندان گام هایی را برداشته و در این میان همواره کمیته امداد و بهزیستی در توجه نخست بوده چراکه لازم است اقشار تحت حمایت این 2 دستگاه مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

 

کد خبر 1162059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha