شمار بیماران کرونایی بستری در قزوین ۲۸ درصد افزایش یافت

رحمانی گفت: متأسفانه از اول فروردین ماه تاکنون افزایش ۲۸ درصدی بستری در بیمارستان ها و ۳۵ درصد مراجعه به مراکز خدمات سرپایی را در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «جلال رحمانی» در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۱۴ فروردین) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث رنگ بندی کرونا، پنج شهرستان استان در وضعیت زرد و تاکستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری شدند و یک مورد فوتی ثبت شده است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۸۷۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه از اول فروردین ماه تاکنون افزایش ۲۸ درصدی بستری در بیمارستان ها و ۳۵ درصدی مراجعات به مراکز خدمات سرپایی را در استان شاهد هستیم و در بحث تست های آزمایشگاهی هم افزایش ملایمی را شماهده می کنیم.

 

رحمانی اعلام کرد: در سال جاری در بیشتر روزها فوتی نداشتیم و در روزهای آتی هم ان شاالله فوتی ها نداشته باشیم و از ابتدای اپیدمی بیشترین فوتی نسبت به جمعیت به ترتیب در آوج، تاکستان، قزوین، آبیک، بوئین زهرا و البرز بوده است.  

 

وی تأکید کرد: بیشترین فوتی ها در کرونا مربوط به افراد مسن بوده که با توجه به کاهش فوتی ها، تأثیر واکسن مشهود است و با توجه به شیب ملایم در افزایش تعداد بیماران بستری نسبت به هفته های گذشته ولی فوتی ها رو به کاهش است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به کاهش واکسیناسیون اعلام کرد: در هفته های اخیر با وجود فعال بودن مراکز واکسیناسیون، استقبال مردم کم بوده و نگرانی ما در خصوص سنین پنج تا ۱۱ ساله است که ۱۶ درصد واکسن دریافت کرده اند و با توجه به بازگشایی مدارس لازم است واکسن را دریافت کنند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش ان شاالله این موارد پیگیری شود.

 

وی اظهار کرد: با توجه به رفع محدودیت ها و بازگشایی مدارس و فعالیت ادارات لازم است کارکنان ادارات دز تکمیلی واکسن را دریافت کنند و عادی انگاری نباشد و تمامی کارمندان ماسک زده و از ورود ارباب رجوعی که ماسک نزده ممانعت شود.

 

رحمانی یادآور شد: بحث دیگر در خصوص انجام دز چهارم برای افراد پرخطر است که لازم است مورد توجه قرار گیرد و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا بیماری های کلیوی و دیالیزی هستند باید دز چهارم را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس خاطر نشان کرد: در مدارس باید آموزش های لازم داده شود و تأکید شود که دانش آموزان ماسک استفاده کنند و همچنین باید تهویه کلاس ها مورد توجه باشد و دانش آموزانی که علائمی دارند، کرونا محسوب کنند و یک هفته استراحت داشته تا رفع علائم ظاهری را داشته باشند.

 

کد خبر 1162265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha