تهیه طرح جامع شهری در چهار شهر کردستان در دست اجرا است

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان گفت: تهیه طرح جامع شهرهای سقز، بانه، مریوان و کامیاران در استان کردستان در دست اجرا است.

فرهاد لشکری معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: بهبود فضای شهری از جمله اهداف و اولویت‌های مورد نظر است که در همین راستا و برای تحقق این امر سال گذشته در جلسات مختلف کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده 5 و جلسات سیما و منظر پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

 

 

وی افزود: در سال 1400 بیش از 52 جلسه کمیسیون ماده 5 با تعداد حدود 600 مصوبه توسط راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده 5 برگزار شده است و تمامی مصوبات در راستای شفافیت از طرق مختلف اطلاع رسانی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

 

لشکری تصریح کرد: در سال گذشته 10 جلسه کارگروه امور زیربنایی، 29 جلسه کمیته سیما و منظر شهری توسط این اداره‌کل برگزار و در 250جلسه شامل شورای ترافیک، ماده یک جهاد کشاورزی و کمیته گردشگری و ساماندهی صنوف نیز حضور فعال داشته‌ایم.

 

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تهیه طرح‌های توسعه و عمران استان کردستان اضافه کرد: طرح جامع 10 شهر استان در سنوات گذشته تهیه شده و برای چهار شهر بانه – سقز- مریوان – کامیاران طرح جامع در حال تهیه است و طرح جامع شهر سنندج نیز در حال عقد قرار داد است.

 

 

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان از تهیه سه طرح ناحیه‌ای در شهرهای سنندج، سقز و بیجار خبر داد و گفت: طراحی شهری نیز شش مورد انجام شده که می‌توان به انجام مطالعات مناسب سازی تردد معلولین و افراد کم توان، تهیه طرح‌های شهری در خیابان انقلاب سنندج، طرح ساماندهی معبر ورودی شهر سنندج به طرف همدان – طرح ساماندهی رودخانه گریاشان، طرح موضعی حفاظت و احیای تپه‌های شهری سنندج و طراحی شهری پیاده راه‌سازی خیابان فردوسی در سنندج اشاره کرد.

 

 

لشکری از تهیه طرح جامع شهرهای سقز، بانه، مریوان و کامیاران به عنوان طرح‌های در دست اجرا یاد کرد و گفت: تصویب طرح‌های جامع تهیه شده در دست اجرا و تهیه عکس هوایی کلیه شهرهای استان از جمله برنامه‌هایی است که امسال دنبال خواهند شد.

کد خبر 1162346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha