تولید دانش بنیان دستور کار ویژه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی

قناعت از تشکیل ستاد راهبری تحقق شعار سال ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تولید دانش بنیان را باید تمام دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۱۴ فروردین) در شورای اداری استان ضمن تبریک سال نو و‌حلول ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی صفاتی برای دولت انقلابی برشمردند و فرمودند: «این دولت، ریل جداگانه از دولت قبلی دارد و نسبت به دولت اعتدال‌گرا، تمایزها و گسست‌های فراوان دارد؛ چنان‌که یک چرخشِ گفتمانی رخ داده و سیاست‌های رسمی، در مدار و مجرای دیگری قرار گرفته‌اند».

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان  فعالیت دولت متفاوت، مردمی، امیدآفرین، پرتحرک و عمل کننده از دیدگاه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مسئولان استان باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و‌ برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم وظیفه خود را به درستی انجام دهن .

 

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، بیان کرد: این شعار چراغی در مسیر پیشرفت کشور است و با توجه به اینکه امروز مشکل اقتصاد و معیشت، مردم‌ را رنج می دهد و راه اصلی عبور این از  سختی و مشکلات اقتصادی کشور موضوع رونق و تقویت تولید ملی است.

 

قناعت با بیان اینکه برای تحقق شعار سال در خراسان جنوبی باید تولید دانش بنیان را تمام دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دهند، ادامه داد: باید از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی و نخبگان بومی داخل و خارج استان برای دانش بنیان کردن تولید در بخش های مختلف و رنق بخشیدن به تولید بهره ببرند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات جدی استان خام فروشی است، تصریح کرد: باید به کمک شرکت های دانش بنیان از خام فروشی ذخایر معدنی و محصولات استان جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه کارگروه ستاد راهبردی تحقق شعار سال ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی استان تشکیل می شود، افزود:  معاونت اقتصادی استانداری می بایست با پی ریزی اقتصاد دانش بنیان ، نقشه راهی در راستای تحقق عنوان سال و دانش بنیان کردن تولید در استان اقدام کند.

 

قناعت با تأکید بر تغیییر نگاه به معضلات با عارضه یابی آنها، بیان کرد: باید تمرکز ما در استان بر مشاغل دانش بنیان باشد و باید به سراغ واحدهای تولید تعطیل و نیمه فعال برویم و مشکلات آنان را رصد و رفع کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: از هیچ کوششی برای وارد کردن دانش تخصصی به استان در راستای دانش بنیان کردن تولید، دریغ نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی مدیران دولت سیزدهم، تصریح کرد: آن چه از مدیران دستگاه و فرمانداران انتظار دارم این است که فعال بوده، طرح های نو داشته باشند و با مراجعات مکرر به وزارتخانه ها به مطالبه گری بپردازند.

 

قناعت در ادامه با اشاره به دستورکار شورای اداری استان و موضوع نماز جماعت در ادارات، به احادیث و آیاتی در خصوص اهمیت نماز تأکید کرد و گفت: انتظار این است که صفوف نماز جماعت ادارات فشرده تر شود و شاهد حضور مدیران در نمازها باشیم.

 

به گفته وی؛ مدیران باید عامل به نماز باشند و با ارتباط تنگاتنگ با ستاد اقامه نماز استان، برنامه های این حوزه را مورد توجه قرار دهند و  برای بررسی وضعیت حضور مدیران در نماز جماعت ادارات، بنده و معاونین به صورت سرزده در نماز جماعت ادارات حضور خواهیم یافت.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: هم افزایی دستگاه ها در این ستاد، رضایت مندی عمومی مسافران را به همراه داشته که بسیار قابل تقدیر است.

 

قناعت در پایان ضمن تقدیر از حضور جهادگران در ایام نوروز در استان، گفت: دستگاه های اجرایی مسئولان باید ارتباط تنگاتنگی با جهادگران داشته باشند و  از ظرفیت آنان در استان حداکثر استفاده را ببرند.

کد خبر 1162347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha