همایش ملی «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» برگزار می‌شود

همایش ملی زندگی معنادار در عصر فضای مجازی از سوی گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،همایش ملی زندگی معنادار در عصر فضای مجازی توسط گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، طی ۷ تیر سال جاری برگزار می‌شود.

 

«معنای زندگی»، «بحران معنا: علل و دلایل»، «نظریات معناداری»، «رابطه اخلاق با زندگی معنادار»، «نظریه‌های اخلاقی»، «ظرفیت‌های نظریه‌های اخلاقی در مواجهه با چالش‌های اخلاقی جهان مدرن»، «چرخش فضیلت‌گرایانه در اخلاق»، «اخلاق کاربردی (با تمرکز بر مسائل مرتبط با فضای مجازی)»، «فلسفه و اخلاق فناوری»، «رابطه انسان و مصنوعات تکنیکی»، «رابطه ارزش و فناوری»، «طراحی‌های حساس به ارزش»، «رهیافت فضیلت‌گرایانه در اخلاق فناوری»، «فضیلت و فناوری (با تمرکز بر فناوری‌های فضای مجازی)»، «چالش‌های اخلاقی فضای مجازی: مسائل و راهکارها»، «محور ویژه: بحران معنا در عصر فضای مجازی»، «معنا، نیست‌انگاری و فناوری»، «معنای زندگی در عصر فضای مجازی»، «سلوک معنوی در عصر فضای مجازی»، «زندگی اخلاقی و فضیلت مندانه در فضای مجازی»؛ «مواجهه با بحران معنا در عصر حاضر و حکمرانی فضای مجازی برای نیل به زندگی معنادار» محور‌ها و زیر محور‌های این همایش هستند.

 

دریافت مقالات همایش «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» از ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده است و تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

یادآوری می‌شود؛ پژوهشگاه فضای مجازی به مقالات برگزیده جوایزی نقدی اهدا خواهد کرد و مجموعه مقالات نیز در مجموعه‌ای نفیس از سوی انتشارات پژوهشگاه به چاپ خواهد رسید.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال مقالات به بخش «همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» در پورتال پژوهشگاه فضای مجازی به نشانی http://csri.majazi.ir/web_directory مراجعه کنند.

 

کد خبر 1162492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha