حافظیه، تخت جمشید و آرامگاه سعدی در صدر بازدیدهای نوروزی کشور قرار گرفتند

محسن نژاد گفت: حافظیه، تخت جمشید و آرامگاه سعدی به ترتیب پربازدیدترین اماکن تاریخی کشور در نوروز امسال بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موید محسن نژاد»، امروز (دوشنبه 15 فروردین) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به پربازدیدترین‌ اماکن تاریخی در کشور در جمع خبرنگاران گفت: حافظیه، تخت جمشید و آرامگاه سعدی به ترتیب پربازدیدترین اماکن تاریخی کشور در نوروز امسال بودند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: فارس، اصفهان و تهران به ترتیب آمار بیشترین بازدیدکنندگان از مجموعه‌ های فرهنگی، تاریخی و موزه‌ ها را به خود اختصاص داده اند و در مجموع بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار بازدیدکننده تا پایان 13 فروردین در کشور از اماکن گردشگری بازدید کردند.

محسن‌نژاد با اشاره به آمار بازدیدکنندگان نوروزی از حافظیه بیان کرد: حدود ۴۲۰ هزار بازدیدکننده در ایام نوروز از حافظیه دیدن کردند و این مجموعه روزانه پذیرای بیش از ۲۰ هزار نفر بود و شمار بازدیدکنندگان از حافظیه در لحظه تحویل سال حدود 40 هزار نفر بود.

وی اعلام کرد: مجموعه جهانی تخت‌جمشید با حدود ۲۸۵ بازدیدکننده و آرامگاه سعدی با حدود ۲۵۰ هزار بازدید به ترتیب در رتبه دوم و سوم بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کشور در ایام نوروز قرار گرفته اند.

کد خبر 1162516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha