۲۲ بقعه متبرکه همدان مجری طرح ضیافت الهی است

حجت الاسلام حسینی گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات در ۲۲ بقعه متبرکه این استان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» در گفت‌وگو  با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به اینکه غبار روبی و آماده سازی فضای بقاع متبرکه انجام شده است ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح ویژه ضیافت الهی در بهار قرآن شاهد تقویت فضای معنوی در بین روزه‌داران باشیم.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اقامه نماز جماعت و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه های مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع شاخص، خواندن دعاهای مناسبتی ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت، جزء خوانی قرآن کریم و برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان همدان است.

 

وی از فعالیت ۳۰ روحانی و طلبه اعزامی و بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: همه برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: ماه رمضان یکی از بهترین بسترهای رشد و تعالی انسان است اما اگر انسان گناهانش پاک نشده باشد یا اینکه در این ماه در کنار عبادت، به گناهان خود ادامه دهد، این امر باعث می شود که بهترین فرصت رشد و تعالی انسان از دست برود. 

 

حجت الاسلام حسینی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است برای تمرین خودسازی وقتی انسان ملزم شود و تمرین کند که از مبطلات پرهیز کند، این بهترین کارگاه و بهترین زمان برای خودسازی است. این ماه سرشار از خیرات و برکات است. خیرات و برکات آن منحصر در امور بهداشتی، مادی، اقتصادی و فردی نمی‌شود. مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان، مسائل معنوی است. این ماه برای این است که انسان در مسیر تقوا قرار گیرد و تقوا و پارسایی ملکه وجود او شود. 

 

 

 

کد خبر 1162568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha