۲۶۰ هزار واحد مسکونی ابلاغیه هیئت دولت برای فارس است

جمشیدی گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم تامین مسکن وجود و منجر به ابلاغ قانون طرح نهضت ملی مسکن بود و ۲۶۰ هزار واحد مسکونی، ابلاغیه هیئت دولت برای فارس است که در چهار سال آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امیرحسین جمشیدی»، امروز (دوشنبه 15 فروردین) در جلسه مدیران پاسخگو که در سالن «شهید قاضی»، استانداری فارس برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم تامین مسکن و منجر به ابلاغ قانون طرح نهضت ملی مسکن بود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که 20 تا 50 درصد قیمت برای زمین در نظر گرفته می شود و اکنون از زمین هایی که در اختیار دولت است استفاده می شود تا هزینه ها را کاهش دهد، تاکید کرد: از لحاظ کمیت مهم تر است.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و 500 هکتار مصوبات استانی را دریافت کرده است، اظهار کرد: 12 هزار هکتار هم زمین هست که زمین های مناسبی تشخیص داده شده و از لحاظ جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفته و استعلام لازم زیست محیطی هم بررسی شده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه 260 هزار واحد مسکونی، ابلاغیه هیئت دولت برای فارس است که در چهار سال آینده اجرایی می شود، اضافه کرد: در رابطه با شهرهای جدید می توان پیشنهاد ساخت شهرها و شهرک های جدید هم ارائه کرد و چهار نقطه برای نهضت ملی مسکن در فارس، بهترین نقاط چهار کیلومتری بیضا قرار گرفته است که نحوه دسترسی و نوع زمین هم مورد توجه قرار گرفت و طرح ایجاد شهر جدید «تابناک» هم در نزدیکی لامرد مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر به خاطر تعداد و حجم بالا دچار مشکلات در اجرا داشت، تاکید کرد: مسکن مهر خودمالکی یک پتانسیل خوب بود و بهترین کار برای بالابردن ساخت و ساز همین طرح خودمالکی است که 2 هزار هکتار بافت فرسوده را در این طرح در صورت ترغیب مردم می توان احیا کرد.

 

کد خبر 1162662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha