ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از یک میلیارد دلار گذشت

یوسفی منش با بیان رشد ۳۸ درصدی ارزش تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ از مبادله یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار کالا ازگمرکات مازندران خبر داد.

«علی یوسفی منش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران گفت طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون و ۸۳۱ هزار تن بوده، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۴ درصدی را نشان می دهد .

 

ناظرگمرکات مازندران ومدیر کل گمرک نوشهر با بیان اینکه درآمد کسب شده گمرکات مازندران ۹۴ درصد رشد داشته، افزود: درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ با احتساب درآمد ضمانت نامه از ۶ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال گذشت .

 

وی حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی ، کیوی و... از گمرکات مازندران  را بالغ بر ۹۳۹ هزار و ۵۵۵ تن خواند و بیان کرد: ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از ۲۷۷ میلیون و ۵۶۹ هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۳ کشور جهان نظیر فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، امارات ، ترکیه و... صادر گردیده است .که از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۴ و ۵۵ درصد رشد را نسبت به سال۱۳۹۹ نشان می دهد.

 

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین طی ۱۲ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۵۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران واردکشور شده است.که از نظر وزنی۷ و از نظر ارزشی ۳۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

 

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور اعلام کرد و افزود: عمده ترین این کشور ها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل کالاهایی نظیر جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی ها و روغن های حیوانی، کک نفتی، چوب و تخته، دانه های روغنی و... می باشند.

 

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۱۷۱ هزار و ۸۵۴ تن به ارزش ۱۶۸ میلیون و ۳۹ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر وزنی ۲۲۱ درصد و ارزشی ۱۶۶ درصد رشد را نشان می دهد .

 

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا بیان کرد: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر،امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار ، موادسوختی، لوله حفاری، محصولات شیمیایی، تخته نراد و... می باشند که به پاکستان ،امارات، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان و مناطق ویژه ایران ترانزیت شده اند .

 

کد خبر 1162667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha