بیان احکام دین از وظایف مبلغین دینی است

امام جمعه بیجار گفت: بیان احکام دین از مهمترین وظایف مبلغین دینی است که متاسفانه کمی مغفول مانده و باید به آن بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام  علی خورشید امام جمعه شهرستان بیجار  در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مجتمع نور بیجار برگزار شد، اظهار کرد: بیان احکام دین از مهمترین وظایف مبلغین دینی است که متاسفانه کمی مغفول مانده و باید به آن بیش از پیش پرداخته شود.

 

 

وی افزود: جهاد تبیین موضوع بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود و باید روحانیون از تمام توان خود در راستای این امر مهم بهره بگیرند.

 

 

حجت‌الاسلام خورشید تبیین گفتمان انقلاب و اسلام را از اولویت‌های کاری روحانیون و مبلغین دانست و بیان کرد: وظایف روحانیون و مبلغان درخصوص جهاد تببین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت است و باید در برنامه‌های ماه مبارک رمضان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

 

امام جمعه شهرستان بیجار به وظایف مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران همواره و وظایف مهم و خطیری برعهده دارند که یکی از این وظایف مهم  مدیران و روحانیون مردمی بودن و برخورد با مهربانی و عطوفت با مردم است.

 

 

حجت‌الاسلام خورشید مشورت و استفاده از نظرات مردم و علما را از دیگر ویژگی‌های مهم مدیران دانست و گفت: مشورت کردن یکی دیگر از ارکان مهمی است که باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد و موفق‌ترین مدیران کسی است که با مردم مشورت کند و از نظرات مختلف بهره ببرد تا بتواند بهترین راه را انتخاب کند.

 

 

وی ترویج ازدواج آسان را از دیگر وظایف روحانیون و مبلغین دانست و ابراز کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی بحث ازدواج آسان و فرزند آوری از دیگر مسایل مورد تاکید است و باید به این امر مهم بیش از پیش توجه شد.

 

 

امام جمعه بیجار تاکید کرد: لازم است تا برکات انقلاب برای مردم به خوبی بیان شود چرا که یکی از راه های دشمن ایجاد اختلاف بین مردم است.
 

کد خبر 1162732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha