تمام اداره‌ها و سازمان‌های دادگستری استان مازندران در نوروز به مردم خدمت‌رسانی کردند

حجت الاسلام اکبری گفت: کشیک تمام اداره‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروز فعال بوده و عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی در استان مازندران بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمدصادق اکبری» امروز(۱۵فروردین) در دیدار باحجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن آرزوی سالی پربرکت برای مردم استان، اظهار کرد: سال جدید از این باب که میگویند سالی که نکوست از بهارش پیداست سال خوبی است چرا که پایان سال گذشته با ماه پرفضیلت شعبان همراه شد و آغازش با شروع ماه مبارک رمضان، امید آنکه همیشه برای همه بهار باشد.

 

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: سال ۱۴۰۱ به فرمان مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شد که همه باید برای تحقق این فرمان با محوریت نمایندگی ولی فقیه در مازندران قدم برداریم.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه حرکت پیرو قوانین و مقررات ضرورت دارد، گفت: در خصوص برخورد با کسانی که مرتکب جرم می شوند اعلام آمادگی می کنیم، آنچه مربوط به دانش بنیان‌ها می‌شود گروه خاص و اثرگذاری را مدنظر قرار داده که شناسایی آن‌ها راحت‌تر است، البته این به این معنا نیست که فرمان‌های پیشین نادیده گرفته شود.

 

وی یادآور شد: قوه قضاییه اولویت‌هایی دارد که از سنوات گذشته پیگیری می‌شود، بحث کاهش جرائم و دعوی، گسترش صلح و سازش، استفاده از نهادهای غیرقضایی همچون استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، تسریع در صدور آرا، برنامه‌محور بودن برای اجرای سند تحول و تعالی، احیا و حفظ حقوق عامه اعم از انفال، منابع طبیعی، جنگل، دریا و حریم و غیره از جمله این موارد است.

 

حجت الاسلام اکبری به همراهی دستگاه قضایی با نهادهای دیگر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مردم از طریق مراجعه با کشیک با ما ارتباط داشتند، گلایه‌ای مشاهده نشد، تدوین برنامه از همان اول سال تا روز سیزدهم دادگاه‌ها مشغول رسیدگی به پرونده‌های معوق بودند، این اقدام خوب انجام گرفت.

 

وی ادامه داد: پرونده‌های معوق و جدید رسیدگی شد، خوشبختانه مورد جدی از آنچه که موجب اخلال نظم عمومی شود با توجه به حجم بالای حضور مسافران در استان مازندران مشاهده نشد، آمار عملکرد این دستگاه را در هفته قوه قضاییه اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 1162734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha