اعلام آمادگی اداره امور اجرایی زکات استان کرمان برای کمک به تکمیل پروژه های نیمه تمام

مسئول اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمان با تأکید بر اینکه کارهای بر زمین مانده زیادی را از طریق درآمدهای زکات می توان به انجام رسانید؛ افزود: این آمادگی وجود دارد تا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از درآمدهای زکات کمک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ریگان، حجت الاسلام مصطفی اژدری، در همایش «برکت آبادی» با موضوع زکات که با حضور ائمه جمعه و روحانیون شیعه و سنی و فعالان زکات شهرستان های ریگان و فهرج برگزار شد؛ بر تبیین جایگاه زکات تأکید کرد و گفت: این فریضه غریب واقع شده است.

 

 

مسئول اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه دو هزار روایت راجع به زکات وجود دارد؛ اظهار کرد: پرداخت زکات برکاتی دارد که باعث نزول رحمت و رفع آفت می شود و قرارنیست چیزی از مال زکات دهنده کم شود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه کار درباره زکات زیاد است و باید این واجب فراموش شده احیا شود؛ تصریح کرد: تا رسیدن به ظرفیت حقیقی زکات، راه زیادی در پیش داریم.

 

 

حجت الاسلام اژدری با اشاره به هفت هزار هکتار سطح زیر کشت خرما در شرق استان کرمان؛ بیان کرد: اگر پرداخت زکات این خرما سر سفره مردم بیاید آیا فقری باقی می ماند؟ با همین برکت خدادادی باید فقر را از بین برد و در پرداخت زکات نگاه باید این باشد که خودمان از پس مشکلات خودمان برمی آییم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه کارهای بر زمین مانده زیادی را از طریق درآمدهای زکات می توان به انجام رسانید؛ افزود: این آمادگی وجود دارد تا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ضمن کمک فرمانداری، از درآمدهای زکات هم به آن کمک شود تا زودتر تکمیل شود.

 

 

این مسئول در پایان گفت: در سال 1400 حدود سه میلیارد تومان از درآمدهای زکات برای تأمین جهیزیه، 500 میلیون تومان درمان بیماران، 700 میلیون تومان امور تحصیلی و... هزنیه شد.

کد خبر 1162902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha