برگزاری آزمون کتبی و جذب بیش از ۵۰۰ نفر در مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری از طریق آزمون کتبی بیش از ۵۰۰ نفر نیرو جذب مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان خواهند شد گفت: آزمایشگاه زیست مولکولی تامین اجتماعی گیلان احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان و در فصل بهار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین ابراهیمی» امروز (سه‌شنبه، ۱۶ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی به دو شکل درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز طرف قرارداد با مدیریت درمان استان انجام می‌شود.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه این نهاد در بخش درمان مستقیم دارای ۱۴ مرکز است افزود: بیمارستان ۲۰۹ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص)، پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت و پلی کلینیک تخصصی انزلی، مراکز درمانی شماره دو رشت، آستارا، تالش، لاهیجان، لنگرود و رودسر از جمله این مراکز محسوب می‌شوند.
 
ابراهیمی ضمن اشاره به وجود چهار درمانگاه عمومی در شهرهای فومن، اسالم، لوشان، آستانه اشرفیه و کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت تصریح کرد: تعداد موارد بستری در تنها بیمارستان تامین اجتماعی یعنی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ بیمار بوده و در این بیمارستان بیش از هفت هزار مورد اعمال جراحی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: طرح ابتکاری مدیریت درمان در تسهیل ارائه خدمات تخصصی به بیمه شدگان مناطق محروم و دور از مرکز را در دستور کار داریم که پزشکان متخصص و فوق تخصص با اطلاع رسانی قبلی و از طریق نظام ارجاع داخلی به مراکز درمانی دور از مرکز با دارو و تجهیزات مورد نیاز مراجعه و بیماران نیازمند را ویزیت می‌کنند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان ادامه داد: طرح تسهیل ارائه خدمات تخصصی به بیمه شدگان مناطق محروم و دور از مرکز هم اکنون در شهر لوشان، آستارا و رودسر انجام شده و در طول سال آتی به فراخور نیاز بیمه شدگان که معمولا از طریق پزشکان عمومی آن مرکز اعلام می‌شود ادامه خواهد داشت.
 
ابراهیمی ابراز داشت: مدیریت تامین اجتماعی گیلان همگام با سایر استان ها در سراسر کشور اقدام به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از طریق مراکز طرف قرارداد کرده است و در حال حاضر صد در صد پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد استان که بالغ بر هزار و ۱۰۰‌پزشک و درمانگر می‌شوند به صورت الکترونیکی نسخ صادر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر از پزشکان گیلان در سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ثبت نام و تایید شدند گفت: به طور میانگین در ماه بالغ بر ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان و درمانگران استان گیلان از طریق سامانه الکترونیک سازمان ثبت می‌شود.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی ملکی را یکی از اولویت‌های این نهاد ذکر کرد و افزود: برای بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود که به نام شهید املاکی مزین شده بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده در حال تجهیز و جذب نیروی انسانی است و تا تابستان راه‌اندازی خواهد شد.
 
ابراهیمی عنوان کرد: مصوبه ساخت مرکز درمانی در شهرهای صومعه سرا، رضوانشهر،  توتکابن و منجیل و ساخت درمانگاه تخصصی در محوطه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و افزایش تخت‌های بیمارستان از ۲۰۰ تخت به ۳۰۰ تخت دریافت شده و در سال جاری عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
 
وی از ساخت پلی کلینیک تخصصی در شهر لاهیجان خبر داد و تصریح کرد: از برنامه‌های پیش روی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان است تا دغدغه بیمه شدگان تامین اجتماعی به خدمات درمانی بستری به حداقل برسد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه در سال‌جاری از طریق آزمون کتبی بیش از ۵۰۰ نفر نیرو جذب خواهند شد عنوان کرد: پرونده اجرایی انتقال سند بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت که از سال ۸۲ به دلیل مشکلات موجود لاینحل شد بود پس از رفع موانع موجود در آینده ای نزدیک پس از طی مراحل اداری قانونی به سازمان انتقال می‌یابد.
 
ابراهیمی اضافه کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان از طریق معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی که عهده دار انجام وظایف بخش درمان غیر مستقیم در استان می‌باشد اقدام به عقد قرارداد و خرید خدمات از مراکز ارائه کننده خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی حسب نیاز منطقه و بیمه شدگان می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با حدود ۲ هزار و ۱۵۰ مرکز تشخیصی و درمانی استان قرارداد همکاری دارد ادامه داد: مدیریت درمان در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان و جهت هزینه بهینه منابع سازمانی بر عملکرد مراکز طرف قرارداد نظارت می‌کند و در سال گذشته بیش از پنج هزار بازرسی را انجام داده است.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در مورد تسهیلات ویژه سازمان در بخش درمان غیرمستقیم افزود: ۲۰ هزار نفر بیمار خاص و صعب العلاج تامین اجتماعی دارای پرونده فعال دارویی هستند و سازمان تامین اجتماعی برای بیماران خاص(تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی) و بیماران پیوندی ، شیمی درمانی و MS خدمات ویژه ای ارائه می‌کند.
 
ابراهیمی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت‌های بیشتر درمانی از جامعه بیمه شدگان طرح حفاظت مالی را در بیمارستانهای دانشگاهی اجرایی نموده که بر این اساس بیمه شدگان سازمان در شهرستانهای تابعه استان در صورت دریافت خدمات بستری در بیمارستانهای دانشگاهی از پرداخت فرانشیز معاف هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در شهرستان رشت بیمه شدگان بالای ۶۵ سال سن در صورت بستری در بیمارستانهای دانشگاهی از پرداخت فرانشیز معاف بوده و خدمات رایگان دریافت خواهند کرد گفت: در شهرهایی که دارای بیمارستان تامین اجتماعی هستند فقط بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در صورت بستری خدمات رایگان دریافت میکنند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان از افتتاح آزمایشگاه زیست مولکولی گیلان احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان و در فصل بهار خبر داد و اضافه کرد: با افتتاح این مرکز که تنها برای خرید تجهیزاتش سه میلیارد تومان هزینه شده است گیلان چهارمین استانی خواهد بود که این آزمایشگاه را در بستر تامین اجتماعی دارا خواهد بود.
 
ابراهیمی اظهار داشت: تجهیز پلی کلینیک شماره یک رشت، پلی کلینیک دریا بندرانزلی و اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم ص به دستگاه سونو-اکو کاردیوگرافی دارای پروب‌های به روز و پیشرفته به ارزش بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال و خرید یک دستگاه اکوکاردیوگرافی پرتابل جهت استفاده در واحد ccu بیمارستان به ارزش هشت میلیارد ریال از دیگر اقداماتی بوده که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به انجام رسید. 
 
وی به دیگر اقداماتی که در راستای خرید تجهیزات پزشکی انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم ص به اتوآنالایزر بیوشیمی، دستگاه اکسیژن ساز و خرید سیستم جدید آندوسکوپی برای آن همچنین تجهیز درمانگاه تخصصی لنگرود نمونه اقدامات تامین اجتماعی گیلان در شش ماهه دوم سال برای خرید تجهیزات است.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: تجهیز اولین کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون تامین اجتماعی، خرید پیشرفته ترین تجهیزات چشم پزشکی، ایجاد کمپرسور هوای فشرده مدیکال و تجهیز آن به دستگاه امحا زباله از دیگر اقدامات انجام گرفته در بیمارستان حضرت رسول اکرم ص رشت به شمار می‌رود.
کد خبر 1162911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha