برگزاری نمایشگاه قرآن در ۱۳ منطقه مشهد موجب باز طراحی فعالیت‌های موسسات قرآنی است

حجت الاسلام مجیدی گفت: هدف ما در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ۱۳ منطقه شهر مشهد، بحث باز طراحی فعالیت‌‌‌های موسسات و تشکل های مردمی است و این نمایشگاه‌ها فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌‌ها و خلاقیت‌های جدید توسط مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «مجید مجیدی» امروز سه‌شنبه (16 فروردین) در نشست خبری تشریح برنامه‌های پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: امسال باتوجه به دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت و آسیب جدی بسیاری از موسسات و تشکل‌های قرآنی در این دو سال که منجر به تعطیلی این موسسات شده بود، تصمیم گرفته‌ایم تا نمایشگاه را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مناطق مختلف شهر جهاد تبیین و بیان دستاوردهای قرآنی به عنوان ضرورت‌های نمایشگاه است، ما بنا داریم از ظرفیت‌های مردمی هر منطقه برای برپایی نمایشگاه در آن منطقه استفاده کنیم. یکی از مشکلات ما در حوزه قرآنی این است که مردم هر منطقه اطلاعات کافی در مورد دستاوردهای قرآنی از منطقه خود را ندارند و نمی‌دانند چند حافظ و قاری و چند موسسه و تشکل قرآنی برتر وجود دارد و این تشکل‌ها چه کارهای قرآنی را برای مردم انجام می‌دهند لذا برگزاری نمایشگاه به صورت منطقه‌ای فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌هابی مردمی است.


وی افزود: هدف دیگر ما در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 13 منطقه شهر مشهد، بحث باز طراحی فعالیت‌های موسسات و تشکل‌های مردمی است. ما معتقدیم در سال جاری در گام دوم انقلاب موسسات ما باید به سمت و سوی گام دوم انقلاب حرکت کنند و این نمایشگاه فرصتی است تا مردم ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های جدید را شناسایی و در این مسیر قدم بردارند لذا باز طراحی فعالیت‌ها براساس نیازسنجی‌هایی که در همه نمایشگاه‌ها توسط بچه های قرآنی انجام می‌شود صورت خواهد گرفت.


به گفته حجت‌الاسلام مجیدی اگر رسانه‌ها این ظرفیت مردمی را به تصویر نکشند این حرکت عظیم به خوبی خود را نشان نخواهد داد و در جامعه آن بازتابی که باید داشته باشد را نخواهد داشت و حتی شاید با شکست مواجه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های آینده نمایشگاه باید به صورت کاملا مردمی برگزار شود تا مردم درگیر فعالیت‌های قرآنی و مباحث قرآنی شوند؛ تصریح کرد: ما در اتحادیه موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی ۴۰۰ تشکل قرآنی داریم که فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، سبک زندگی قرآنی و اسلامی و فعالیت قرآنی و آموزشی را انجام می‌دهند و در کنار این تشکل‌ها، 3700 جلسه قرآنی شناسنامه‌دار نیز داریم که یکی از ظرفیت‌های مردمی است که بیش از ۵ هزار مربی و فعال قرآنی در آنها مشغول هستند.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه‌های قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه 100 درصد فعالیت‌های قرآنی استان را تشکلات مردمی و مربیان و فعالان قرآنی انجام می‌دهند و این یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است که باید روز به روز افزایش پیدا کند، افزود: ما در اتحادیه موسسات قرآنی برای برپایی نمایشگاه‌های قرآن و عترت ۲۸ جلسه کارگروهی و 28 جلسه میدانی برگزار و همه فعالین قرآنی در مناطق مختلف را پای کار آوردیم.

 

وی همچنین ضمن تاکید بر احیای موسسات قرآنی که در دو سال شرایط کرونایی آسیب‌های جدی بر آنها وارد شده و بعضا غیر فعال شده‌اند، گفت:  ما ۱۳ نماینده در ۱۳ منطقه داریم و حداقل برای هر منطقه برای برپایی نمایشگاه ۱۰ غرفه در نطر گرفته‌ایم اما تا به امروز بیش از ۲۰۰ غرفه بسته شده است.
 

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: نمایشگاه‌ها در بوستان بخارایی، پارک حجاب، بوستان بهار در خواجه ربیع، بوستان ارم، شهید آوینی ۵۷ حسینیه مدافعان حرم، بوستان اردیبهشت در شهرک شهید رجایی، بوستان بانوان میدان ثامن، بوستان کوهسنگی، بوستان وفا در بلوار پیروزی، بوستان نیلوفر آبی قاسم آباد، آرامگاه فرودسی، تقاطع نواب و شارستان و ضلع غربی بوستان ملت برپا می‌شود و برای این منظور حدود ۱۵۰ فعال قرآنی در این ۱۳ منطقه به کار گرفته‌یم.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ۱۵ شهر استان چون نیشابور، سبزوار، قوچان، کاشمر، تربت جام و حیدریه، رشتخوار، بینالود، سرخس، فریمان، فیروزه، گناباد، چناران، تایباد و درگز خبر داد.

وی در خصوص غرفه‌های این نمایشگاه‌ها گفت: ۱۰ غرفه به تناسب ظرفیت آن منطقه از جمله غرفه مذهبی و قرآنی، کودک و نوجوان، مشاوره‌های قرآنی و سبک زندگی، معرفی موسسات قاریان و حافظان آن منطقه، آثار نفیس قرآنی در آن منطقه، حجاب و عفاف و مد اسلامی، فناوری اطلاعات و نشر دیجیتال، اکران فیلم و محصولات فرهنگی، گفتگمان‌سازی با نخبگان فرهنگی قرآنی منطقه و غرفه معرفی ظرفیت‌های مردمی آن منطقه پیش بینی شده است.

انتهای پیام

کد خبر 1162992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha