حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار دستگاه قضایی استان کرمان قرار گرفت

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل کارگروه حمایت قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: حمایت های سال گذشته از تولید را با اولویت دادن به شرکت های دانش بنیان متمرکز می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در پی نامگذاری سال 1401 به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری وسفارش های معظم له در خصوص توجه به مقوله دانش بنیان؛ دستگاه قضایی استان کرمان نخستین جلسه را با هدف استماع مشکلات، چالش ها و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان استان تشکیل داد.

 

 

در این جلسه که با دعوت از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و رییس پارک علم و فناوری، روز سه شنبه(16 فروردین ماه)و به ریاست یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان تشکیل شد؛ دادستان کرمان، بازرس کل استان، رییس سازمان صمت، رییس اتاق بازرگانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و... حضور داشتند و دغدغه های مدیران شرکت های دانش بنیان را استماع کردند.

 

 

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این جلسه تشکیل شده تا انتظارات شرکت های دانش بنیان از دستگاه قضایی مطرح شود؛ افزود: اگر قوانین حمایتی از مؤسسات دانش بنیان، نوآوری و اختراعات که بسیار کارگشا است، به درستی اجرا شود؛ این شرکت ها می توانند با قدرت مسیر ارزشمند خود را طی کنند.

 

 

وی تأکید کرد: اما در این راستا نیازمند یک اراده و حرکت جمعی هستیم تا گام های بلندی برای حمایت از تولید برداشته شود و دستگاه قضا در استان اولویت را بر حل مشکلات موردی و مصداقی مطرح شده توسط شرکت های دانش بنیان می گذارد.

 

 

موحد دستور داد: لیست شرکت هایی که مشکلات مشخص و معین دارند آماده شود تا مشکلات در جلسات اختصاصی به صورت مصداقی بحث و بررسی و برای آن راهکار ارائه شود.

 

 

وی زمانبندی را هم مهم خواند و ادامه داد: مشکلات شرکت ها به طور کلی یا ساختاری و یا مالی است و ما حمایت های سال گذشته از تولید را با اولویت دادن به شرکت های دانش بنیان متمرکز می کنیم.

 

 

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات اما نیازمند گفتمان و فهم و درک مشترک از مشکلات نیاز به دروه های آموزشی مشترک میان دانش بنیان ها و شعب قضایی و کارشناسان دادگستری و سازمان های مختلف داریم تا با نقطه نظر مشترک کار را پیش ببریم.

 

 

وی از تشکیل کارگروه حمایت قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: امروز سرآغاز حرکتی نو است و گام بلندی را با هم برخواهیم داشت.

کد خبر 1163039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha