از تظاهر به روزه‌خواری و بی‌توجهی به احکام الهی در جامعه خودداری شود

حجت الاسلام شمس الدین گفت: همه مردم باید از تظاهر به روزه‌خواری و بی‌توجهی احکام الهی خودداری کنند وما می بایست خود و اطرافیانمان را به رعایت شعائر الهی و حرمات الهی در این ایام و مناسبت‌های دارای حرمت ویژه‌ توصیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام«سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (سه شنبه،۱۶ فروردین) در جلسه شئون فرهنگی انزلی ماه مبارک رمضان را ماهی بسیار پرفضیلت و دارای حرمت و عظمت دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان هم از حیث عظمت و هم از حیث رعایت شئون و اجتناب از چیزهایی که منافات با این ماه دارد خصوصا دارای حرمت است.

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: همه باید از تظاهر به روزه‌خواری و بی‌توجهی احکام الهی خودداری کنیم و خود و اطرافیانمان را به رعایت شعائر الهی و حرمات الهی در این ایام و مناسبت‌های دارای حرمت ویژه‌ توصیه کنیم.


وی افزود: متاسفانه بواسطه برخی تعلل‌ها در سال‌های گذشته شرایط جامعه‌مان در ماه مبارک رمضان شرایط بسیار نامطلوبی است؛ هنجارشکنی‌ها چه تعمدا، چه غفلتاً و چه سهوا خیلی زیاد است که این شایسته کشوری اسلامی انقلابی مدعی پیروی از اهل بیت(ع) نیست.


حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: متولیان جامعه اگر نسبت به این مسائل چه در بعد تبلیغی و چه در بعد سلبی اهمیت و حساسیت نشان می‌دادند قطعا این شرایط در فضای جامعه بوجود نمی‌آمد. دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی بدنبال از بین بردن نشانه اسلامیت در جامعه و نظام ما هستند تا نگذارند ظواهر دینی در جامعه، معاشرت‌ها و در خانواده‌ها ظهور و بروز داشته باشد.


وی تصریح کرد: ماامروز وارث چنین شرایطی هستیم و باید تلاش کنیم کاستی‌های قبل و ترک فعل‌های گذشته را هم از لحاظ تبلیغی و هم از لحاظ برخوردهایی مناسب با ضوابط و قوانین برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: رونق گرفتن مجالس و محافل و برنامه‌های دینی و مذهبی خصوصا در ماه مبارک رمضان بسیار در ابن جهت می‌تواند موثر باشد‌.


وی به نقش مساجد و مبلغین در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: باید به عامه مردم توصیه شود تا نسبت به این مهم دینی در جامعه بی‌تفاوت نباشند و سعی کنند اگر با هنجارشکنی و تظاهر به روزه‌خواری برخورد کردند با شیوه مناسب با فرد مورد نظر مقابله و توصیه و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

کد خبر 1163058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha