تشدید بازرسی‌ها از مدارس گیلان/ احتمال زوج و فرد شدن کلاس‌های درس

فائزی از تشدید بازرسی‌ها از مدارس گیلان با هدف سنجش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در صورت پرجمعیت بودن کلاس‌های درس، احتمال زوج و فرد شدن کلاس‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد فائزی» شامگاه سه‌شنبه( ۱۶ فروردین) در گفت‌وگوی خبری اقدامات آموزش و پرورش برای رفع دغدغه اولیاء دانش‌آموزان را برشمرد و اظهار داشت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان علاوه بر خانواده‌ها، آموزش و پرورش هم حساسیت خاصی دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد: تدارکاتی که آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس در نظر گرفته است عمدتا شامل رفع نگرانی‌های بهداشتی است و بخش سلامت را همکاران ما در مدارس در حد امکاناتشان مدنظر قرار داده‌اند.

 

فائزی تصریح کرد: دانش‌آموزان همه مدارس با ماسک در کلاس درس خود حاضر می‌شوند و مدیران هم در جریانند که باید ماسک در اختیار داشته باشند تا اگر به هر دلیلی دانش‌آموزی ماسک بهداشتی نداشت نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

 

وی تهویه کلاس‌های درس را از دیگر تاکیدات آموزش و پرورش به مدارس برای استمرار کلاس‌های حضوری اعلام کرد و افزود: به مدارس توصیه و سفارش کردیم نسبت به حفظ نظافت مدرسه و سرویس‌های بهداشتی اقدام کنند تا اختلالی در این بخش به وجود نیاید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه این نهاد تمام امکانات و ظرفیت خود را برای کاهش نگرانی خانواده‌ها و ارتقاء سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار گرفته است اضافه کرد: بسیج قابل توجهی از بازرسان برای نظارت بر مدارس به کار گرفته شده است.

 

فائزی با اعلام این خبر که بازرسی‌ها از مدارس به شکل جدی انجام می‌گیرد یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونت سلامت آموزش و پرورش فعالند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس مورد سنجش و پایش قرار می‌دهند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از کلاس‌های پرجمعیت احصاء شده است هم اظهار داشت: روز گذشته آمار این کلاس‌ها را از مدارس استان گیلان دریافت کردیم و انتظار داریم در هر میز حداکثر دو دانش‌آموز حضور داشته باشد و در صورت تعداد زیاد دانش‌آموزان مدیران باید حتما تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از احتمال زوج و فرد شدن کلاس‌های درس پرجمعیت خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه شبانه‌روزی shekayat.medu.ir راه‌اندازی شده و اولیاء دانش‌آموزان اگر شکایتی از مدارس دارند می‌توانند از این طریق موارد را گزارش کنند.

 

کد خبر 1163091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha