۱۹۱ فعال قرآنی استان سمنان در صندوق اعتباری هنرثبت نام کردند

نورمحمدی از اجرای مرحله اول طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآن و عترت استان سمنان و ثبت نام ۱۹۱ نفر از فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «مجتبی نورمحمدی» ضمن بیان اینکه به دنبال مصوبه هیأت دولت مبنی بر افزوده شدن فعالان قرآن و عترت به سایر اقشار دریافت کننده خدمات از صندوق اعتباری هنر «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» با هدف رفع موانع سابق شفافیت و توزیع عادلانه خدمات صندوق، در بین فعالان قرآن و عترت مورد بازنگری و تصویب  قرار گرفت  گفت: در این زمینه طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از اول اسفند گذشته آغاز شد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در اولین گام برای اجرای این طرح، آیین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفت و آیین نامه جدیدی با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید، فعالان قرآن و عترت در گروههای اصلی دسته بندی شده‌اند، اظهارداشت: بر این اساس این گروهها شامل قاریان و مُرتّلان قرآن کریم، حافظان قرآن کریم؛ حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، استادان، مدرسان و مربیان قرآن و عترت؛ خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم؛ مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت؛ داوران مسابقات قرآن کریم؛ فعالان حوزه آواها و نغمات دینی؛ طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت، مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم و سایر فعالان قرآنی هستند.

 

نورمحمدی اضافه کرد: همزمان با مراجعه اعضای فعلی صندوق، سایر افراد مشمول شرایط مندرج در آیین نامه نیز می توانند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت نام و درج مستندات اقدام کنند تا پس از اتمام پالایش و ایجاد ظرفیت جدید نسبت به تأیید و معرفی آنها برای دریافت خدمات به صندوق، اقدام شود.

 

نورمحمدی گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید، مدیران عامل مؤسسات قرآنی (بر اساس روزنامه رسمی و مدت سال قانونی مندرج در اساسنامه) با دو شرط داشتن پروانه فعالیت معتبر و تأیید عملکرد استانی می‌توانند عضو صندوق شوند و ﺑﺎ ﺩﺭﺧﻮاﺳﺖ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﻣﺪﻳﺮاﻥ و ﻣﺮﺑﻴﺎﻥ ﻗﺮآنی ﻛﻪ ﭘﺮﻭاﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻮﺳﺴﻪ آنها ﻣﻨﻘضی ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه  ثبت نام مربیان به طور خاص از سوی مدیر موسسه قرآنی انجام خواهد شد و خود مربی نمی تواند اقدام به ثبت نام کند ادامه داد: از این پس کلیه فعالان قرآنی که در بازه زمانی متقاضی بیمه و هرگونه تسهیلات هستند ملزم به ثبت نام در سامانه حمد و عضویت در صندوق فعالان قرآنی خواهند بود.

 

۱۸عنوان فعالیت قرآنی توسط جامعه القرآن سمنان در ماه مبارک رمضان

وی در ادامه از اجرای ۱۸ عنوان فعالیت قرآنی و فرهنگی توسط موسسه جامعه القرآن سمنان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر دادوافزود: این برنامه ها مشتمل بر جزء خوانی، طرح تفسیر آیه به آیه قران و برگزاری مسابقات قرآنی است.

 

نورمحمدی تصریح کرد: جزء خوانی از هفته دوم در محله مسکن مهر سمنان ویژه خواهران و نوجوانان با استفاده از ترتیل خوانی حافظان نوجوان، شناسایی جلسات خانگی قرآن به فرموده مقاممعظم رهبری، اجرای طرح تفسیر آیه به آیه قرآن کریم بر گرفته از تفسیر حجه الاسلام قرائتی در ۱۰کلاس به صورت ویژه، جزء خوانی توسط دانش آموزان مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی (ع) به مدت پنج روز، اجرای طرح اهداء پرچم به جلسات خانگی و سرکشی از منازل و جمع های خانگی قرآن، احیا جلساتی که در سال‌های قبل به دلیل کرونا برگزار نمی شده است، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) بهمراه افطاری و کاروان شادی در مسکن مهر، اردوی کاروان قرآنی به شهر مقدس قم و جمکران در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان حفظ  ۵و ۱۰و۲۰  و ترتیل خوانی و تفسیر و  راه اندازی پویش ستاره بشیم و هدیه بگیر و همه جا میشه قرآن خوند از جمله این برنامه ها است.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: آماده سازی موشن و مستند در خصوص پویش جلسات خانگی قرآن کریم، تشکیل کارگروهی از قرآنیان موسسه برای تبلیغ راه اندازی جمع خوانی قرآن کریم و تبلیغ موشن و کلیپ ها در فضای مجازی، جمع آوری مبالغی به عنوان هدیه و تهیه بسته های معیشتی از کلاسهای قرآنی موسسه و جلسات خانگی قران و هر پنجشنبه اهداء به نیازمندان و برنامه دور همی قرآنیان همراه با حضور مهمان ویژه و اجرای برنامه های متنوع بهمراه افطاری، دعا برای تعجیل در ظهور حضرت به همراه برنامه افطاریبرای بچه های روزه اولی از دیرگر برنامه های قرآنی موسسه جامعه القرآن سمنان در ماه مبارک رمضان است.

 

اجرای برنامه عصرهای قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در شاهرود

وی درادامه همچنین از اجرای برنامه های قرآنی و ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «عصرانه های قرآنی»در شهرستان شاهرود خبر داد وگفت:این ویژه برنامه ها عصرها به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار می شود.

 

نورمحمدی، قرائت قران: تحقیق، ترتیل و آموزش، ادامه برنامه هفتگی نهج البلاغه، دعوت از قاریان و حافظان برتر قران کریم، اجرای مسابقه و ... را از جمله این برنامه برشمرد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به آغاز این برنامه ها از اول ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های مذکور هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار می شود.

 

به گفته وی این برنامه که توسط انجمن قرآن و نهج البلاغه و با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت ترنم آیه های انتظار شاهرود برگزار می شود. 

 

 

کد خبر 1163129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha