نگاه سیاسی به حوزه دانش بنیان فاجعه است/شورای عالی فنآوری و نوآوری استان باید جایگاه قانونی داشته باشد

زینی وند بر نگاه فنی و تخصصی و بدون از سیاسی به حوزه دانش بنیان تأکید کرد و گفت: شورای عالی فنآوری و نوآوری استان باید به عنوان یک جایگاه قانونی در دل شورای برنامه ریزی استان شکل بگیرد و مصوبات آن ضمانت اجرایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه(17 فررودین) به اتفاق جمعی از مدیران در نشست با انجمن شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان؛ شعار سال 1401 را شعاری عمیق توصیف و به طرح موضوع دانش بنیان ها از مدت ها قبل توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه این موضوعات{شعار سال} اما در فضای اداری قفل می شود؛ بر لزوم تمرکز بر تقویت حوزه دانش بنیان تأکید کرد و افزود: حوزه هایی مثل دانش بنیان به هیچوجه نباید با نگاه غیرحرفه ای دنبال شود چه برسد به نگاه سیاسی که فاجعه است.

 

 

وی ادامه داد: شورای عالی فنآوری و نوآوری استان باید به عنوان یک جایگاه قانونی در دل شورای برنامه ریزی استان شکل بگیرد و مصوبات آن ضمانت اجرایی داشته باشد.

 

 

زینی وند اظهار کرد: راهبری شرکت های دانش بنیان در استان کرمان ضعیف است و نیاز به یک لوکوموتیو ران قوی برای ریل گذاری دارد که استاندار در رأس آن و شرکت های دانش بنیان محوریت آن باشند.

 

 

 

وی همچنین با تأکید بر اینکه صندوق شکوفایی و نوآوری استان باید قوی ترین پشتوانه{مالی} را داشته باشد؛ گفت: نهضت شکل گیری و تقویت شرکت های دانش بنیان باید در استان کرمان شکل بگیرد زیرا کرمان در این زمینه در جایگاه واقعی خود نیست و عقب تر از استان های کم استعدادتری است که حتی ثروت و ساختارهای کرمان را هم ندارند.

 

 

استاندار کرمان نقش اندیشکده های پسته و آب و انرژی در فعالیت های دانش بنیان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در حوزه کشاورزی باید دانش بنیان کار کرد و در حوزه آب و انرژی نیز؛ کرمان رتبه اول خطر فرونشست زمین را دارد و با این وضع تا 20، 30 سال آینده غیرقابل سکونت خواهد بود که این مشکل را باید با دانش حل کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه مدیری که دیدگاه دانش بنیان نداشته باشد به درد مدیریت نمی خورد؛ اظهار کرد: باید از فنی ترین افراد در تشخیص شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

 

 

زینی وند ارتباط صنعت و معدن و دانشگاه را هم مورد توجه قرار داد و گفت: معدنی که با دانشگاه های مهم ارتباط نداشته باشد باید در آن معدن را تخته کرد و امروز صنعت ما در این زمینه قابل دفاع نیست.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف گذاری های دانش بنیان باید ساختار ایجاد کرد و از اتاق بازرگانی استان که سال گذشته سند تحقق شعار سال را تدوین کرد تشکر کنیم.

کد خبر 1163276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha