افزوده شدن ۲۰ سالن سینمایی به مجموعه سینمایی کشور در هفته هنر انقلاب

معلمی با بیان اینکه کتابفروشی های سوره مهر در ۲۳ فروردین با ۲۵ درصد تخفیف کتاب ارایه می کنند، گفت: برنامه عطف با هفت موضوع در هفت شب همزمان با هفته هنر انقلاب از شبکه افق پخش می شود. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مجدالدین معلمی امروز چهارشنبه 17 فروردین در نشست خبری هفته انقلاب اسلامی که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: برای عرضه فرهنگ و هنر باید زیرساخت ها را در دل مردم توسعه دهیم تا امکان دیده شدن فضای فرهنگی هنری و آثار این حوزه وجود داشته باشد. 30 سالن سینمایی جدید به مجموعه سینمای کشور اضافه می کنیم. با 160 سینما و سالن گسترده ترین شبکه سینما داری را خواهیم داشت. توسعه سینماها یکی از سیاست های حوزه هنری است. در نظر داریم که شبکه سینماها را در دل استان ها داشته باشیم. همزمان با هفته هنر انقلاب در سه استان یزد، کردستان و فارس توسعه فضای گالری و نمایشگاهی را خواهیم داشت. یک فروشگاه کتاب نیز در شهر همدان همزمان با هفته هنر انقلاب افتتاح خواهد شد.

 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک سری فعالیت های فرهنگی همزمان با هفته هنر انقلاب در شهرها انجام می دهیم، عنوان کرد: با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سایر شهرها یک گالری در سطح شهر برپا می کنیم که شامل محصولات فرهنگی اعم از پوستر و آثار گرافیکی است. فضای شهرها در هفته هنر به آثار فرهنگی هنری مزین می شوند. سینماهای حوزه هنری یکشنبه هفته آینده از افطار تا سحر نیم بها خواهند شد. علاوه بر این کتابفروشی های سوره مهر سه شنبه آینده کتاب های خود را با 25 درصد تخفیف عرضه می کنند.

 

وی با اشاره به ارایه 30 سردیس در استان ها بیان کرد: از فعالیت هایی که در حال شکل گیری در فضای عمومی است، این است که از رسانه ها کمک بگیریم و رسانه ها را درگیر هفته هنر انقلاب کنیم. یکی از این برنامه ها برنامه عطف است که با هفت میهمان برای صدا و سیما تدارک دیده شده است. برنامه عطف در هفت شب با هفت موضوع از 21 تا 27 فروردین از شبکه افق پخش می شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم از میکرو رسانه ها استفاده کنیم که بتوانیم نگاه مان به عرصه فرهنگ و هنر را اصلاح کنیم. در نظر داریم با هدف گذاری فعالان فرهنگی و رسانه ای بتوانیم ذهنیت آنها را در مورد فرهنگ و هنر تغییر دهیم تا نگاه عمیق تری به فرهنگ و هنر داشته باشند. بر این اساس 30 میکرو رسانه درگیر این فضا خواهد شد و هدف گذاری جدی شان این است که فضای فرهنگ و هنر را عمیق تر برای فعالان فرهنگی و رسانه ای عرضه کنند. 

 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به گردهمایی فعالان فرهنگ و هنر در این هفته یادآور شد: مهمترین سیاست ما امسال توجه به استان هاست. می خواهیم به شعار فرا تهران جامه عمل بپوشیم. هر برنامه ای که در تهران انجام می شود، متناظر آن در استان ها برگزار خواهد شد. معرفی چهره هنر سال را در استان ها نیز خواهیم داشت. هر نمایشگاه و برنامه ای که در تهران برگزار شود، متناظرش در استان ها اجرا و اکران خواهد شد. سیاست توجه به استان ها را در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز مد نظر قرار دادیم. 

 

معلمی با بیان اینکه هنر انقلاب هنر انقلاب سال 57 نیست، گفت: هنر انقلاب هنری است که ارتباط خاصی با مردم دارد و دغدغه های به روز مردم را مطرح می کند. هر فردی و هنرمندی که بخواهد در این عرصه فعالیت کند، درهای حوزه هنری بر رویش باز است. با وجود محدودیت هایی که حوزه هنری داشت، توانستیم امسال چهار فیلم سینمایی تولید کنیم و تولید فیلم ها را گسترش می دهیم و امسال سریالی نیز تولید خواهیم کرد. 

 

وی با اشاره به اینکه امسال هشتمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار می شود، افزود: برای اینکه همه دستگاه ها و نهادها به هفته هنر انقلاب توجه داشته باشند و با ما همکاری کنند، زمان لازم است. خوشبختانه امسال پنج دستگاه از جمله دانشگاه صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری برای برگزاری هفته هنر انقلاب با ما همکاری داشتند. توجه به این هفته و برنامه های آن کم کم رو به افزایش است و باید زمان دهیم که این هفته و چهره هنر سال جا پیدا کند. 

 

وی اظهار داشت: هرچه هنر انقلاب کیفیت خود را افزایش دهد، می تواند ارتباط بیشتری با مردم برقرار کند. یکی از بازوهای حوزه هنری پژوهشگاه فرهنگ و هنر است. در این پژوهش ها هر دو هفته یک کتاب منتشر می شود و هر هفته 5-6 جلسه گفتمانی برگزار می شود. اذعان داریم که اندیشه باید جایگاه بیشتر و بهتری در حوزه هنری داشته باشد. هر جا که توجه شکل گرفته و سرمایه گذاری شده است، مخاطب را دیدیم و به توفیقات حتی در عرصه بین المللی دست یافتیم. 

 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخاب چهره هنر سال یادآور شد: در هر انتخابی سلیقه اعمال می شود. برای کمرنگ کردن سلیقه باید داوری ها را گسترده کرد. جایزه انتخاب چهره هنر سال بنایش این بود که داوری ها را بر عهده مردم بگذارد. در این جایزه استقبال مردم از اثر هنری در نظر گرفته شده است. تلاش کردیم با تکثر داوری ها کمترین سلیقه را در انتخاب چهره هنر سال صورت گیرد 

کد خبر 1163295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha