۳۴ هزار خیر و نیکوکار از فرزندان ایتام و محسنین در کرمانشاه حمایت می کنند

ترکمانه، گفت: در استان ۳۴ هزار حامی، خیر و نیکوکار ماهیانه از ۱۱ هزار ایتام و فرزند محسنین استان حمایت مالی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، پیمان ترکمانه امروز ۱۷ اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون موضوع تشریح اقدامات ماه مبارک رمضان، گفت: فرزندان ایتام و محسنین کرمانشاه با مشارکت خوب خیرین در ماه میانگین حداقل ۷۰۰ هزار تومان علاوه بر مستمری، یارانه و کمک معیشت دریافت می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اطعام ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش کمیته امداد است که این برنامه در نیمه دوم از پانزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار می شود. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین دریافت فطریه و زکات در سطح شهرها و روستاها در روز آخر ماه مبارک رمضان را یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد است و  زکات و فطریه همان لحظه در محل طبق رعایت شئونات شرعی بین نیازمندان مددجو کمیته امداد در سریعترین زمان ممکن توزیع خواهد شد.

 

 

ترکمانه با اشاره به طبخ و توزیع حداقل ۱۱۰هزار پرس غذای گرم در بین مدد جویان خاطر نشان کرد: در هفته اکرام ایتام حداقل ١١٠ هزار پرس غذای گرم آماده و درب منزل محرومین خواهیم رساند و ٢۵ هزار بسته معیشتی هم زمان آماده و توزیع می شود.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال که با حضور رییس جمهور و رئیس کمیته امداد برگزار شد قرار بر این شد با هدف توسعه برنامه ایجاد اشتغال برای خانواده های نیازمند منابع بیشتری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا نیازمندان مستعد در ۵ دهک آخر سازمان هدفمندی یارانه ظرفیت استفاده از منابع ایجاد اشتغال استفاده کنند.

 

 

ترکمانه اظهار کرد: ایجاد اشتغال یکی از کارهای دشوار است اما تلاش می کنیم رسالتی که بر عهده ما  است انجام شود، طبق برنامه برای پنج دهگ آخر که بخشی تحت حمایت کمیته امداد هستند ١۵ هزار شغل با اختصاص هزار میلیارد تومان ایجاد و در این راستا ٧٠ میلیون تومان در اختیار افراد واجد شرایط جهت خوداشتغالی قرار دهیم.

 

 

وی گفت: در تلاش هستیم ۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بدون تسهیلات در مراکز تولیدی و خدماتی مشغول به کار شوند، هر مددجو کمیته امداد که در مرکزی مشغول به کار بشود در ازای آن تشویقی جهت بیمه یا ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تعلق می گیرد.

 

 

ترکمانه افزود: ٨۵ هزار خانوار تا پایان سال گذشته تحت پوشش کمیته بودند که ۵١۶ میلیارد تومان به این خانواده ها مستمری ماهیانه پرداخت شده است و در سال گذشته با کمک مسئولان و خیرین ۲ هزار و ۳۳۱ سری جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به مددجویان تقدیم و در حوزه مسکن مددجویان هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی ساخته یا خریداری و هزار و ۱۲۰ واحد را تعمیر و حدود ١١میلیارد تومان بابت تحصیل و شهریه دانشجویان پرداخت شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه خاطر نشان کرد: با کمک خیرین و مسئولان ۲ هزار سری جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان (هر سری جهیزیه ۲۴ میلیون تومان) به افراد نیازمند اهدا شد و در سال گذشته یک‌هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی برای مددجویان یا خرید و یا ساخته‌‌ایم و یک‌هزار و ۱۲٠ واحد تعمیر شده که عمدتا در مناطق روستایی استان بوده است.

 

 

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش کمیته امداد تصریح کرد: تعیین سقف مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دست استان ها نیست و در مرکز سقف مستمری ها تعیین می شود و هم اکنون مددجویان زیر پوشش این نهاد خارج از یارانه و کمک معیشتی ویژه ای که در ماه دریافت می کند، خانوارهای تک نفر ۳۵۰ هزار تومان، خانواده ۲ نفره، ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۵۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از کمیته امداد مستمری ماهیانه دریافت می کنند که قطعا با افزایش مستمری امسال مبالغ بیشتری دریافت خواهند کرد.

 

ترکمانه در پایان گفت: در مجموع سال گذشته ۹۶۲ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد استان خدمات ارائه شده که از این میزان ۵۴۹میلیارد تومان آن به صورت بلاعوض و ۴۱۳  میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بوده است.

 

 

کد خبر 1163331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha