۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد سیازاخ در نظر گرفته شد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر وزیر نیرو به استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد سیازاخ در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از سد سیازاخ و تصغیه‌خانه آب دیواندره اظهار کرد: تکمیل سد سیازاخ بعد از ۱۸ سال، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان، در سفر وزیر نیرو 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد اختصاص یافت.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۱ با همت مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان و تلاش پیمانکاران، کار تکمیل سد به اتمام برسد.

 

 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به گنجایش ۲۳۰ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد سیازاخ، افزود: در حال حاضر ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است تا امسال مردم شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو برای تهیه آب شرب مشکلی نداشته باشند.

 

 

فتحی تصریح کرد: برای تصفیه خانه فاضلاب نیز در سفر وزیر نیرو 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که امروز 12 میلیارد تومان آن برای ادامه و تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

کد خبر 1163348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha