حوزه گردشگری آبی در کردستان توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از توسعه حوزه گردشگری آبی در استان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در نشست کمیته هماهنگی ظرفیت‌های گردشگری منابع آبی استان که با حضور معاون آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، گفت: بدون تردید یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان توجه به ظرفیت بالای منابع آبی است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل، استفاده از ظرفیت‎های کم‌نظیرمنابع آبی در منطقه برای جذب گردشگر است.

 

وی با بیان اینکه همواره در اجرای طرح‎های گردشگری استان، مسائل زیست‎محیطی منطقه مورد توجه بوده است، عنوان کرد: در همین راستا زمینه برای حضور بيشتر سرمايه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری فراهم است.

 

گویلیان یادآور شد: تقویت صنعت گردشگری آبی در استان نیازمند برنامه‌ریزی مدون است و امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم زمینه استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت را مهیا و به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابیم.

 

 

طرح توسعه گردشگری محور قشلاق- گریزه در دست اقدام است

معاون آب منطقه‌ای کردستان هم، با بیان اینکه طرح توسعه گردشگری محور قشلاق- گریزه در دست اقدام است، گفت: استان کردستان به واسطه دارا بودن سدها، دریاچه و رودخانه‌های متعدد و بی‌نظیر، ظرفیت‌‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دراستان دارد.

 

مومنی‌پوراظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان آمادگی دارد با جدیت تمام، پیگیر رفع چالش‌های مربوط به پروژه توسعه گردشگری این محور باشد.

 

معاون آب منطقه‌ای کردستان، یادآور شد: امیداریم با تکمیل و احداث این طرح گردشگری، گام مثبتی برای ارتقای شاخص‌های گردشگری و جذب توریست در استان برداریم.

کد خبر 1163361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha