عمل به سیره امام علی(ع) لازمه رسیدن به دولت کریمه است

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه عمل به سیره امام علی(ع) لازمه رسیدن به دولت کریمه است، گفت: مسئولان باید سبک زندگی ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه امام اول شیعیان را سرلوحه امور خود قرار دهند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی جبرئیلی» امروز(۱۷فروردین) همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه ماه ضیافت الهی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان یک بسته سیر و سلوکی است، یعنی نسخه‌ای که دعا پیچید تا دولت کریمه را ایجاد کند، در پایان هر شب خواندن دعای افتتاح و افتادن به یاد دولت کریمه است که برای رسیدن به آن نیازمند تقوای اجتماعی در کنار تقوای فردی هستیم.

 

این واعظ برجسته افزود: اولین و بزرگترین شاخصه دولت کریمه کرامت است، در مواجهه با جریان تمدن اسلامی یا همان دولت کریمه ما سه دسته هستیم، عده‌ای در مقام ارتکاب، اشاعه و دسته سوم در مقام اقامه هستند، دسته اول نماز می‌خوانند، روزه گرفته، خمس و زکات می‌دهند اما ترویج نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه کسی که ولایت را در جامعه اقامه کند یعنی از افتاده‌ای دستگیری کند، فرهنگ پاکدستی در کار را بلند کند نماز را اقامه کرده است، گفت: نماز شب خواندن و نگاه نکردن به نامحرم سخت نیست، اینکه به حرف رهبر جامعه گوش کنیم سخت است، ولی در زمان امام علی (ع) عده‌ای جلوتر از امام حرکت می‌کردند که خلاف آن چیزی است که قرآن دستور داده است.

 

وی اضافه کرد: دیندار واقعی کسی بود که برای اقامه نماز و نه قرائت آن امام حسین (ع) را همراهی کرد، نماز فقط به خواندن نیست اقامه آن و فرهنگ دین و پرستش خدا را پیاده کردن در جامعه مهم است، همصدا شدن و حرکت با ولایت فقیه لازمه شکل‌گیری جامعه دینی و دولت کریمه است.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه همرنگ شدن با ولی خدا لازمه نصرت به امام زمان (عج) است، عنوان کرد: در روایات از دوران امام علی (ع) آمده که ایشان به شدت روی ظلم حساس بود و در کنار عبادت بر روی کار و تلاش تاکید داشت.

 

وی اذعان کرد: مرور زندگی امیرالمومنان علی (ع) و عمل به فرهنگ ایشان لازمه رسیدن به دولت کریمه است، خداوند بر مسئولان جامعه اسلامی واجب کرد که سبک زندگی آن‌ها به اندازه ضعفای جامعه باشد و سبک زندگی ائمه معصومین(علیهم السلام) را سرلوحه امور خود قرار دهند.

کد خبر 1163398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha